Hallo!
Ik ben van plan om dit najaar (okt/nov) een maand te gaan reizen.
Is maleisie goed te doen voor een vrouw alleen?
Alvast bedankt!
Groetjes Did
Hallo!
Ik ben van plan om dit najaar (okt/nov) een maand te gaan reizen.
Is maleisie goed te doen voor een vrouw alleen?
Alvast bedankt!
Groetjes Did
Wij zijn 2 jaar geleden in Maleisië geweest en hebben toen een aantal alleenreizende vrouwen ontmoet. Uit hun verhalen en wat we zelf hebben meegemaakt denk ik dat zuid-oost Azië (in ieder geval Maleisië en Indonesië) één van de meest veilige plekken is om alleen rond te reizen. De bevolking is gastvrij en super behulpzaam!
zuid oost azie in het algemeen is goed te doen voor een vrouw alleen.
veel plezier alvast.
Beste Did,
Maleisië en Borneo zijn fantastische plaatsen om als vrouw alleen naar toe te trekken. Ikzelf heb het reeds vijf maal gedaan, telkens was het een schitterende ervaring. Natuurlijk moet je altijd wel uitkijken wat je met je handtas doet, zelf heb ik nog geen problemen gehad maar ik heb wel een dame ontmoet (die ook alleen reisde) en haar handtas was afgerukt door een voorbijsnorrende dief op motorfiets. Als je wil speciale plaatsen bezoeken dan ben je wel verplicht om bij een groep(je) aan te sluiten of anders betaal je voor twee personen. Sommige hotels verhuren 1-persoonskamers maar meestal krijg je een kamer voor twee en daar betaal je ook voor, de prijs is meestal voor een kamer en het verschil met een single en double is heel klein.
Let ook een beetje op je kleding. Vergeet niet dat het een moslimland is en alleenreizende dames die niet veel aan de verbeelding overlaten krijgen gegarandeerd last. Dat zijn echter alle bemerkingen die ik kan maken.
Verder zul je alleen maar fantastische ervaringen hebben, de mensen zijn heel vriendelijk en hulpvaardig maar helemaal niet opdringerig. In de steden spreken de meeste mensen Engels maar er rijden ook wel taxichauffeurs rond van Chinese herkomst die helemaal geen Engels spreken. Grappig eigenlijk, maar ze begrijpen waar je naar toe wil en doen hun job met overgave. Naar mijn ervaring vindt de mooiste natuur, de leukste mensen en het beste eten in Maleisisch Borneo. Je vliegt er met Airasia voordelig naartoe. Boek via internet zo vroeg mogelijk dan heb je de beste prijs!
Hallo Did,
Ik kom al 27 jaar in Maleisie en ik kan je zeggen dat je als vrouw zelfs midden in de nacht om bv. 3 uur rustig alleen op straat kan lopen.
Heb je problemen, roep dan een agent en die persoon krijgt stokslagen onder zijn voeten. Zo veilig is Maleisie ! en… als ik je een geweldige route kan aanbevelen, ga dan naar Kuala Lumpur en vervolgens per trein via Ipoh naar Penang… super ! bezoek Batu Ferringhi en neem een 'fast’boat naar Langkawi… de bacardi en taxfree-eilandengroep van Maleisie.
Mocht je nog verder willen, neem dan vanuit Penang een busje naar Phuket-Thialand. Vlakbij de hoofdweg is een zeer goedkoop chinees hotel. Volgens mij ergens uit begin 1800, maar zeer schoon. Anders kan je zeer goedkoop logeren in het Lum Fong hotel. Betaalde in 1980 slechts 4 gulden per nacht voor 2 personen totaal ! Mocht je nog iets willen weten, schrijf dan maar. Weet zeer veel over dit land.
groet,
hans
Ik ga in augustus samen met twee vriendinnen drie weken backpacken door Maleisie en Maleisisch Borneo. Klopt het dat je tegenwoordig
ho(s)tels beter vooraf kan bespreken omdat je anders het risico loopt in bepaalde gebieden geen goede accommodatie meer te vinden? (i.v.m. toerisme)
Hebben jullie verder nog tips qua plaatsen die we zeker niet mogen overslaan danwel excursies/hostels/etc. ?
Wij zijn van plan om de volgende plaatsen in elk geval aan te te doen: KL, Cameron Highlands, Taman Negara, Perhentian (Kecil), Kuching.
Alle tips en aanbevelingen zijn van harte welkom, aangezien wij inmiddels wel over de nodige boeken beschikken, maar nog niet echt ervaren backpackers zijn. Bedankt!!
Is heeeeel goed te doen als vrouw alleen !
Ik ga rond augustus - september naar Maleisie(1m), Thailand(1m), Laos(1m), China(2m), Nepal(1m) en India(1m). Ik denk zo’n 7 maanden dus, misschien langer.
Hoe zit het met de visums? Ik ben weleens eerder in Thailand geweest, en weet dat je daar voor een maand geen visum nodig zult hebben. Enig idee hoe het met de overige landen zit? Ik heb gelezen dat je India vanuit Nederland moet regelen. Het probleem is echter dat ik niet precies weet welke datum ik daar zal aankomen.
Iemand met informatie?
Bij dit bericht wil ik overigens ook vermelden dat ik nog reispartners zoek. Ik ben twintig jaar, een jongen, en heb backpack ervaring in Thailand, Cambodja, Vietnam en Japan. Ik ben een relaxte jongen die vooral houdt van natuur en excursies, en eigenlijk nooit uitgaat.
M.v.g.
Remco uit Venlo
PS Mijn mail is tchaikov.sky@hotmail.com
Wel eens aan gedacht ook Filippijnen mee te pakken op je reis? Is vanuit alle steden in Azie per vliegtuig te berijken,en per boot vanuit het Maleisiese stadje Sandakan te berijken Vooral het eiland Palawan dat vlak tegen Borneo aan ligt is een echt backpackersparadijs zie ook www.taophilippines.com www.palawantourism.com O ja je kan het land gewoon zonder visum in ,je krijgt bij aankomst standaard een 21 dagen visum,en verlengenkan tot 2 jaar.