Backpacken in Madagascar JA of NEE

Hallo Wendy ,

Ik wil in juli en augustus ongeveer 2 maanden gaan backpackers door Madagascar .
Maar ik zit nog met het volgende misschien kan jij me veder helpen .

Ik spreek geen woord Frans .
En hoe ik het hier lees gaan de meeste mensen georganiseerd.
Kom je er regelmatig ook andere backpackers tegen.
Of is het nog niet zo in bij de backpackers.

Heb al veel gereisd.
Ben ook al in landen geweest dat ik de taal niet sprak .
En echt geen toeristen tegen kwam.

Nadeel de exursies woorden heel duur.
Of je kunt ze niet doen . Enz enz

Hoe zie jij dit in Madagaskar.

• Updated - - -

Groeten marvin

Hoi MArvin,

Het klopt allemaal wat je zegt. Er wordt weinig gepackpackt in Madagascar en er wordt meer gereisd met een georganiseerde reis of autohuur+chauffeur.
Het is wel te doen, vooral als je zegt al veel te hebben gereisd in landen waar je ook de taal niet sprak.

Je kan best de excursies doen en in de nationale parken gaan hiken. Madagascar is vooral een natuurland. Je kan altijd andere reizigers tegenkomen om de kosten van de parkgids de delen bijvoorbeeld en samen te gaan lopen.

Het openbaar vervoer zijn minivans (taxibrousse genoemd en in de stad Taxi-Be). Ze worden volgeladen met mensen en heel veel bagage op het dak en gaan van stad naar stad of van dorp naar dorp. Het is soms best krab en je moet een beetje mazzel hebben dat je naast aardige mensen zit.

Nog meer vragen? Wendy

ja het reizen in de busjes is wel Okay .
Ook in de chikenbusjes gezeten in midden Amerika …
Goed te vergelijken.

Maar het zit hem voor mij echt hier in .
Als ik bijna niemand tegen kom .
En de taal niet spreek .

Dan hoort het pas echt alleen .
Dat maakt het allemaal een stuk minder .

Normaal heb je in elk land hostels waar je mede backpackers tegenkomt .
Dat is hier volgens mij veel minder . Geen echt vaste plekken van samen komen.
Of vergis ik me hier in wat jij weet.
Reizen is natuurlijk ook mensen ontmoeten ������

Gr marvin

Hoi Marvin,

Dat klopt wel. Je komt weinig andere backpackers tegen. Er zijn ook haast geen hostels, maar alleen hotels en de meeste mensen reizen samen, een stel, een familie of een reisgezelschap (georganiseerde groepsreis)

Je kan geluk hebben en medereizigers tegenkomen waar je een tijd me eoptrekt, maar het is echt heel weinig.
Wellicht dat er nog mensen reageren die wel zelfstandig alleen hebben rondgereisd, maar als je veelal op het forum leest is het meestal georganiseerd.

Wendy