Backpacken in maart in Indonesie

ja air asia is wel een goedkope. verder heb je daar nog garuda, en nog een heel stel.
als je air aisia boekt, het zijn tickets zonder vaste stoelnummer. tip van mij probeer een stoel bij de nooduitgang te bemachtingen dit geeft extra beenruimte, waren comfortabele vluchten op die stoelen voor mij. ik ben 1.90m

ik heb hier een email adres van iemand die in semarang op een reisbureau zit. ze is indonesich maar spreekt ook engels. als een van de weinige.
neem contact op en vraag naar de mogelijkheden van vliegen binnen indonesie, ze zal je dan vast alle maatschappijen geven als je hierom vraagt.

Marie:
[EMAIL=“nussimli@nusatovel.com”]nussimli@nusatovel.com

[EMAIL=“nussoc@nusatovel.com”]nussoc@nusatovel.com = in surakarta
nusjog"nusatovel.com is in yogyakarta

succes

Binnenlandse vluchten?
Iemand die ik ken (vriendin van paar jaar geleden) woont zo nu en dan in Indonesië, en zij heeft mij aangeraden om binnelandse vluchten juist te vermijden! Dit omdat er regelmatig vliegtuigen neerstorten en in het niets verdwijnen. Bus of trein schijnt een aanzienlijk veiliger vervoersmiddel te zijn.

Ik weet dat er meer mensen met veel verstand over Indonesië meelezen, wat is jullie ervaring daarmee?

ja dat klopt wel, in het half jaar dat ik er was waren en 2 volgens mij. die een noodlanding maakte ofzo, maar als je weinig tijd hebt is dit wel de beste manier anders zit je gegarandeerd een hele dag in de trein of bus.

en ik zeg maar zo: die piloten willen ook niet neerstorten!

ik heb er in iedergeval niet over te klagen gehad van deze vluchten.

Zo, mijn ticket is geboekt.
2 maart kom ik aan op Bali, 23 maart vlieg ik terug vanaf Jakarta.
Als ik zo de Lonely Planet doorblader denk ik dat ik me wel 3 weken kan vermaken op Bali. Heb daarom besloten me voornamelijk op Bali te gaan richten.
Wat ik op m’n lijstje heb staan om sowieso te willen doen:

• Kuta: surfen en strandhangen
  • fietsen vanuit Ubud
  • ergens een brommertje huren en zo veel mogelijk gaan zien
    Onderweg naar Jakarta wil ik ook nog stop maken in Yogjakarta.

Mara en Salomé (en anderen die rond die tijd naar Indonesië gaan), hebben jullie al enigszins plannen?

2 weken geleden heb ik een 2 retourtjes Jakarta-Bali gekocht voor 120 euro met AirAsia (dus gemiddeld 30 euro pp voor 1 vlucht). Zo nu en dan hebben ze goede aanbiedingen.

Wat betreft veiligheid: busongelukken komen regelmatig voor in Indonesië. De meeste chauffeurs rijden echt als halve zolen! Ik heb geen cijfers, maar volgens mij is de bus niet echt veiliger dan een binnenlandse vlucht.
Een busrit van Denpasar naar Jakarta duurt bovendien heeeeel lang. Wat zeker de moeite is, is de treinreis van Surabaya naar Yogya en van Yogya naar Jakarta! Je kunt vanaf Bali naar Surabaya vliegen of ook weer de bus (duurt een hele dag). Of je vliegt vanaf Bali naar Yogya en pakt dan de trein.

He Myrte! Relaxed dat je ticket binnen is, maakt het echt officieel:)
Ik heb nog geen enkele planning, moet zelfs nog ticket boeken van Bangkok naar Bali. Maar hoop wel direct na mijn vlucht een vlucht te hebben naar Bali, als het goed is dan dus 18 maart. Voor Bali heb ik ook nog vrij weinig uitgezocht, neem het me iedere keer voor te doen maar komt er niet echt van! Hoe zit het met de planning van Mara?:)! Ook druk druk hier in het leventje in Nederland of heb je ook al planning gemaakt?Succes Myrte met je voorbereiding!x

vanaf 16 maart zit ik op Bali, Myrte denk je dat je dan nog op Bali bent of ga je dan alweer richting java?En Salomé heb je al geboekt en wat meer plannen?!
Ik de 3 maanden wil ik ongeveer heel bali zien, een stukje van Java en ik ga met mn ouders nog naar de kleine Sunda eilanden…

Mara, ik denk dat ik de 18e of de 19e vanaf Bali naar Jogja vlieg (ja, ik ga toch ook maar vliegen, vind het zonde om m’n tijd te verspillen aan reizen met de bus).
Ik ben er eigenlijk nog steeds niet aan toe gekomen verder te lezen in m’n Lonely planet, dus heb geen idee waar ik rond die datum zal zitten (zal wel ergens ‘in de buurt’ van het vliegveld zijn).

Hé Mara,
ben toevallig net even bezig met binnenlandse vlucht Bangkok-Denpasar, maar zit een beetje in de knoop met hoe of wat qua visums,aantal dagen etc…Plus ik eigenlijk de mallaria wilde gaan ‘ontlopen’ door in Indonesie alleen Java & Bali te gaan doen maar wil toch wel erg graag ook naar Sumba,Flores etc.Hoe doe jij het? Visum weet ik al, maar met mallaria?Ik heb het niet zo op die pillen, mn zusje heeft in Ghana zwaar aan de mallaria gezeten, terwijl ze volop aan de pillen was. Totaal ander verhaal natuurlijk, maar ik heb het er niet zo op, dus slik ze liever niet. Wat jij?
Verders, ik kom rond 18-20 maart aan in bali, blijf dan zoals het er nu uitziet een maandje op Bali en wil dan daarna naar Java,maar moet eerst dus ivm visum even het land uit. Hm, wat een geregel allemaal,he!
Wie weet dat we nog kunnen meeten ergens, in Bali! Want jij gaat in principe ook alleen? Eerder alleen gereisd of 1e keer?Spreek je!
(Heb je toevallig Facebook?)

Groetjes, Salomé

Hé Mara,
ben toevallig net even bezig met binnenlandse vlucht Bangkok-Denpasar, maar zit een beetje in de knoop met hoe of wat qua visums,aantal dagen etc…Plus ik eigenlijk de mallaria wilde gaan ‘ontlopen’ door in Indonesie alleen Java & Bali te gaan doen maar wil toch wel erg graag ook naar Sumba,Flores etc.Hoe doe jij het? Visum weet ik al, maar met mallaria?Ik heb het niet zo op die pillen, mn zusje heeft in Ghana zwaar aan de mallaria gezeten, terwijl ze volop aan de pillen was. Totaal ander verhaal natuurlijk, maar ik heb het er niet zo op, dus slik ze liever niet. Wat jij?
Verders, ik kom rond 18-20 maart aan in bali, blijf dan zoals het er nu uitziet een maandje op Bali en wil dan daarna naar Java,maar moet eerst dus ivm visum even het land uit. Hm, wat een geregel allemaal,he!
Wie weet dat we nog kunnen meeten ergens, in Bali! Want jij gaat in principe ook alleen? Eerder alleen gereisd of 1e keer?Spreek je!
(Heb je toevallig Facebook?)

Groetjes, Salomé

heej Salomé, ik heb wel pillen tegen malaria ik hou ook niet echt van pillen mja beter dat dan malaria…ik heb facebook moet je even Mara Jacobs zoeken, ik ga inderdaad ook alleen, dus lijkt me gezellig om te meeten:D is het al gelukt met het regelen van visum en vlucht?
x

Haha, hoi Jacobs:) Ik heet dus ook Jacobs,grappiggg… Uhm,er staan nogal veel Mara jacobsen, sta jij op de foto met een jongen? voeg ik je even toe!:slight_smile: En anders mij even toevoegen, Salomé Jacobs…x

uhhh nee dat ben ik niet…maar ik heb je al het goed is toegevoegd…
x