Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met backpacken in Kenia? Vast wel! Ik ben erg benieuwd of het safari’s ook ter plaatse kunt boeken of dat dit niet verstandig is ivm de beschikbaarheid?
Wij vertrekken half juni voor 15 dagen naar Nairobi. De bedoeling is om zo’n 8 dagen safari te doen en dan nog een aantal dagen naar Mombasa strand of eventueel Zanzibar. De treinreis tussen Nairobi en Mombasa lijkt me erg leuk dus denk dat het Mombasa wordt.
Heeft er iemand tips voor me? Er is zoveel te zien, weet gewoon niet waar ik moet beginnen ;).
Groetjes,
Patricia
Hoi Patricia,
Safari kun je ter plaatse boeken. We zijn net terug vanuit diani, mombasa. We hebben 3 daagse safari naar tsavo east/west met Diani Travel centre gedaan. Gr. Helen en Peter - www.villakenya.info
Hoi
Deze vraag is al eerder gesteld en je kan er heel veel over lezen op dit forum.
ZO veel, dat het lijkt alsof je al op reis bent 
Ter plaatse boeken is geen enkel probleem, er is altijd plaats.
Groet
Hoi Patricia,
Ik heb zelf in 2009 een aantal weken met de backpack gereisd door Kenia. In Nairobi verbleef ik in Wildebeest Camp, een leuke en zeker betaalbare accommodatie. Omdat ik aan de kust ook een budget accommodatie nodig had, verbleef ik daar in Diani Beachalets. Ik ben van Nairobi met de lokale bus naar Mombasa gegaan. Er zijn heel veel busmaatschappijen die de route rijden, en dat is ook vrij goedkoop. Safari had ik gewoon ter plaatse geboekt.
Heel veel plezier!
Tamara
Klopt
De bus is ± 850 - 1250 Ksh
De trein is 2400 Ksh
Met dat verschil dat je in een bus opgepropt zit met 3 naast elkaar, zonder toilet, eten en bed en in de trein krijg je dinner, bed en breakfast(en een toilet)
De trein rijdt op een spoor (hahaha) en de bus… die rijdt soms als een gek, op de smalle tweebaans snelweg, soms rakelings langs grote vrachtwagens, zodat je hartje een slag overslaat. Als je pech hebt met luide arabische muziek de hele weg, of een ruisende swahili post. Kan charmant zijn. Gelukkig is nu wel de hele stretch hersteld door de Chinezen en zijn er alleen nog bumps in de dorpen die je passeert.
Heel avontuurlijk, de kinderen vonden er niks aan en vonden de trein veel leuker
Maar als jij backpacked hoef je daar alvast geen rekening mee te houden.
Vliegen is ook een optie, kost ook maar 49$. Is leuk om Kny avanuit de lucht te zien, want vliegen doen ze overdag , bussen en treinen snachts (er zijn dagbussen ook maar dan is het extra druk en extra warm)
't amusement !