Backpacken in China

Als je van tevoren boekt, weet je ook van tevoren hoeveel je kwijt bent aan je vluchten. Dat is ook een voordeel.
Zoals bkkflyer al aangeeft is het goed om AirAsia in de gaten te houden. Zij willen nog weleens flink stunten met vluchten. Het kan zomaar zijn dat je voor een prikkie van A naar B komt, iets wat met een normale maatschappij nooit zal lukken.

Ik heb zojuist even gekeken en een ticket van Delhi naar Hong Kong is vanaf 230,- Air Asia vliegt helaas niet vanaf Delhi. Is dit een redelijke prijs? Rest me nog 1 vraag: Als we vanuit Delhi naar Hongkong vliegen en in Hong Kong een visum regelen, levert het dan geen probleem op dat we de de periode daarvoor in Nepal zijn geweest? Bedankt weer!

Hallo mensen,

Na een aantal maanden in Beijing ben ik van plan om in de laatste week van februari en de eerste week van maart rond te reizen in Yunnan. Zijn er toevallig nog mensen die ook dan daar zijn of daar heen willen gaan? Overigens ben ik ook vanaf 3 t/m 6 maart in Hong Kong.

Ik wil graag in juli/augustus 2010 richting shanghai vliegen met air asia. Is het beter om in januari al te boeken of is het ook mogelijk om een paar maanden later te boeken? Of zijn de prijzen dan weer een stuk hoger?

Ik heb net het aanvraagforumulier voor een visum eens doorgelezen, maar ik zie nergens iets staan over een hotelreservering, waar kan ik dat aangeven? of is dit inmiddels een verouderde eis.

Het zou dan gaan om een een single entry visum voor max. 30 dagen.

Zou goed kunnen dat het een verouderde eis is. Volgens mij gold dit ten tijde van de OS. Anders gewoon even een belletje plegen naar de Ambassade?

Absoluut een verouderde eis, ben net terug uit China. De World Expo in Shanghai komt er wel aan… En die duurt tot oktober…

Cheers!