Backpacken in Argentinië of Brazilië?!? zomer 2008

Hallo!
Ik ben Wendy van Rijsewijk, 28 jaar en woon in Best. Eigenlijk ben ik niet zo van het internet, maar ik dacht waarom zou ik het niet eens proberen?

Ik zoek iemand om mee te backpacken in de zomer van 2008 in de maand juli/aug en dan het liefst voor een maand of 5 weken. Ik heb al redelijk wat reiservaring en het een en ander gezien in de wereld, maar heb elk jaar weer zin om te gaan! Dit jaar zou ik graag naar Argentinië of Brazilië gaan, maar ik sta ook open voor andere bestemmingen.
Ik hou van variatie tijdens het reizen, natuur, cultuur een aantal dagen flink reizen en dan een paar dagen relaxen, heerlijk!
Wie wil er met me mee?

Hoi Wendy,

Ik heet Arjan en kom uit Uden en wil ook voor langere tijd naar Zuid-Amerika. Argentinie zou me zeker boeien en Brazilie misschien ook wel. Ik wil echter wel voor langere tijd waarschijnlijk, maar Brazilie of Argentinie lijken me zeker leuke landen om de reis te beginnen.

Kun je er iets mee; laat het me weten,

groetjes,

Arjan

Hoi Wendy

Ik ben Jasper (21 jaar) en vlieg 27 juni naar Buenos Aires om daar voor mijn studie een klein onderzoekje te doen. Dit programma loopt tot 7 julie wannaar ik graag verder wil reizen. Mijn plan is in principe om van Buenos Aires richting Ecuador te gaan via Bolivia en Peru. Aangezien ik tot eind augustes heb moet ik nog wel bekijken wat realistisch is maar dit is op het moment mijn zeer globale schema. Mijn plannen zijn wel wat anders maar de periode en een land komt iig overeen :wink:

Groeten, Jasper

Hee Wendy!

Ik ben Géraldine (26jaar) en jou plan spreekt mij erg aan. Ik heb namelijk zelf het plan om in september 5 á 6 weken naar Zuid Amerika te gaan, mijn idee was eigenlijk om Noord Argentinië en Bolivia te zien. Op de zelfde manier als jij dat omschrijft, cultuur, natuur, vooral veel zien en genieten!

Ook ik heb al wat reiservaring, ben twee jaar terug een aantal maanden in Peru geweest, heb daar vrijwilligerswerk gedaan en rondgereisd, super!

wie weet kunnen we samen wat??

Groetjes Géraldine

Hallo Wendy, ik zou ook graag in juli en augustus voor een maand door zuid-amerika reizen. Brazilie en Argentinie stonden bij mij ook hoog op de lijst. Ik ben 21, ik heb reiservaring, heb anderhalf jaar gestudeerd in India. Ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest. Ik reis het liefst zo goedkoop mogelijk, echt low-budget. Hoeveel denk jij dat je inclusief het ticket ongeveer voor zo’n reis kwijt bent? Heb jij je al goed voorbereid/ingelezen?

Hoi Judith,

Leuk dat je reageert! Ik had het plan opgepakt op van Buenos Aires naar Rio de Janeiro te reizen, maar alle opties staan in pricipe open als het maar zuid- amerika is. Ik ben ook van het low-budget! Toevallig ben ik afgelopen zomer een maand in India geweest! In Z-amerika ben ik ook nog nooit geweest, wel twee keer in midden- Amerika. Daar ben ik een keer in Mexico geweest, bij een vriend in huis en kleine tripjes her en der gemaakt. Echt een kijkje in het Mexicaanse leven!! De tweede keer heb ik een groepsrondreis gemaakt van Guatemala tot costa Rica. Nu wil ik graag naar Argentinie/ Brazilië.
Ik werk in het onderwijs en heb vakantie van 5 juli t/m 17 aug. Ik ben dus wel (helaas) aan deze periode gebonden.
Ik heb me verder nog niet ingelezen en ik hoop dat ik voor ong 1500 euro klaar ben voor de hele vakantie. dat is me tot nu toe altijd gelukt, maar ik denk dat de tickets naar Z-Amerika wel wat duurder zullen zijn dan naar bv. Azië.
Laat me even weten wat je ervan vindt en wat je eigen ideeen hierover zijn!

groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Ik had je al een berichtje teruggestuurd, maar omdat je niet gereageerd hebt, weet ik niet zeker of je het wel gehad hebt. Vandaar dat ik het berichtje hier even toevoeg.

Die tocht staat me op zich wel aan. Ik ben er nog niet ver genoeg ingedoken om precies te weten wat er onderweg te zien valt etc., maar aangezien ik einde van het jaar richting Peru en Bolivia wil om evt. Spaans te leren en daarna rond te trekken, zal ik deze kant van het Zuid-Amerikaanse continent dan niet te zien krijgen. Dus het lijkt me wel wat. Het leukste lijkt me om met een klein groepje die tocht te maken. Ik weet echter niet of er meer mensen zijn die gereageerd hebben.
Maar het staat me dus inderdaad wel aan. En of ik na zo’n tocht eerst naar huis wil of meteen door naar Peru wil, moet ik voor mezelf nog even bedenken, maar ik denk dat het misschien leuk is om samen of liever nog met een groepje naar die tocht te kijken.
Mijn email-adres is: [EMAIL=“arjan.1974@hotmail.com”]arjan.1974@hotmail.com

Groetjes,

Arjan

Wendy, met € 1500 voor de hele vakantie ga je het niet redden hoor… Vliegtickets zijn in die periode een stuk duurder (rond 1200), hostels gaan je toch al gauw 8-10 euro per nacht kosten in een dorm. Bussen rijden ook niet gratis en Brazilie is nog een stukje duurder dan Argentinië.

Ik wil geen spelbreker zijn in je plannen, maar ik zou toch even een kostenplaatje vooraf maken. Mensen denken vaak dat ze hetzelfde kwijt zijn als in India, Vietnam en andere Aziatische landen, maar helaas…

Ik realiseer me dat nu ook!!! Maar ga nog steeds!!!.. en mijn best doen!!!
Thanks anyway…

Hey Wendy, Ja ik had zelf ook even op internet wat uitgezocht… en het lijkt er inderdaad sterk op dat het een stuk duurder zal uitvallen. En dat geld heb ik helaas echt niet! Jammer… maar ik denk dat ik een goedkopere bestemming zal moeten uitzoeken. Jij heel veel succes met de voorbereidingen en alvast een goede reis:)!

Hey Wendy!

Ik heb net zelf een oproepje geplaatst voor een reisgenootje en lees nu ook de jouwe! Aangezien onze wensen gedeeltelijk overeenkomen, stuur ik je maar even een berichtje. Ik ben op zoek naar een ondernemend en flexibel iemand die in juli/aug. een rondreis van 3 weken wil maken. Mijn voorkeur gaat uit naar Maleisie, maar ook landen als bijv. Peru en Costa Rica lijken mij geweldig!! Qua datum en bestemming staat voor mij iig nog niets vast. Wel vind ik het belangrijk op een relaxte manier te kunnen reizen en ook heel veel te kunnen zien.

Nou, lijkt het je wat, laat dan maar iets van je horen!

Groetjes, Anneke