Mijn naam is Desley en ik ben 19 jaar.
Volgend jaar in de zomer van 2013 ben ik klaar met mijn opleiding en wil ik met een vriend een maandje of 1,5 maand gaan reizen in Australië.
Nu zal dit mijn eerste verre reis worden en heb ik geen flauw idee hoe ik dit
allemaal moet regelen.
Kunnen jullie mij helpen en welke route leuk zou zijn om te doen.
Dag Desley,
Ik denk dat je op dit forum in de reeds geschreven posten al heel veel kunt vinden qua route. Het is een groot land, dus het zou al helpen als je aangeeft in welk deel je wilt rondreizen. Het hele land ga je gerust niet redden
Hoi Desley,
wat leuk dat je naar aussie gaat! ik wil ook weer terug :)… ik ben de eerste keer via Activity International geweest, Zij hebben me heel goed geholpen met al mijn voorbereidingen en wat voor de route het beste was! Op het forum vind je natuurlijk veel, maar als je hun mailt of belt heb je meteen antwoord op al je vragen wat natuurlijk best wel handig is!
Hoi merel dank je voor je reactie , ik zal gelijk even op hun site gaan kijken. Welke route had jij de vorige keer gedaan en in welke periode was je daar ?
ik was er van december tm juli, maar mijn route was kriskras totaal niet gepland van hot naar her haha dus kan je wel aanraden om iets te plannen zeker als je zon korte tijd gaat!
maar je kunt bij activity ook wel vragen wat voor die periode de beste plaatsen zijn om naartoe te reizen
He Desley,
Als je de mogelijkheid hebt en je woont nog thuis en je mag van je ouders denk er dan eens over na om voor langere tijd te gaan. Een half jaar of een jaar. En dan reizen en werken. Er zijn daar zoveel mogelijkheden en het is zo’n fantastisch geweldig supervet land…en een maand tot 6 weken is echt heel erg kort voor een land als Australië. Ik ben zelf 11 weken geweest en die waren zo voorbij. Ik had echter geen keus…ben veel te oud om te mogen werken in Aussie en heb gewoon een lange vakantie gehouden, maar als ik nu nog zo jong zou zijn geweest dan zou ik echt voor langere tijd heengaan en dan werken daar en zoveel mogelijk zien! Voooooordat je serieuze leven thuis begint!!! Activity International is een goede organisatie waar je al je vragen kwijt kunt. Je kunt daar je ticket bestellen en evt. aanvullen met cursussen enz…Kun je niet langer dan een maand of 1.5 dan moet je puzzelen wat je het liefst wilt zien. Ook Activity kan je hier wel in adviseren, uiteraard e.e.a. afhankelijk van wat jij mooi vindt. Alles is daar mooi. Als je niet van steden houdt maar van natuur dan kun je Brisbane en Melbourne wel overslaan…leuk om geweest te zijn…maar niet spectaculair. Alice Springs en uiteraard Uluru Rock mag je niet missen. Ik heb zelf de oostkust gedaan maar van horen zeggen schijnt de westkust nog veel spectaculairder te zijn…Hoop dat je eruit komt en dat je een wereldse tijd tegemoet gaat!! Of dat nu een maand is of een half jaar??? Jij gaat zeker uit je dak daar!! Geniet!!!
Hoi Nessia
Ja opzich lijkt me dat ook vet om te doen alleen heb ik niet het budget om een half jaar te gaan reizen, maar de optie van werken en reizen moet ik en reisgenoot goed bekijken, bedankt voor de tip in ieder geval.