Route bepalen (Nieuw-Zeeland & Australië

Hallo,

Ik ben van plan om in totaal 6 maanden te gaan backpacken in Nieuw-Zeeland en Australië. De bedoeling is om eerst ongeveer twee maanden in Nieuw-Zeeland rond te trekken en vervolgens vier maanden in Australië.

Gedurende mijn reis wil ik uiteraard veel zien. Maar ik wil ook veel activiteiten gaan doen. Het lijkt mij erg leuk om te gaan snowboarden en zeilen in Nieuw-Zeeland en ik wil gaan surfen in Australië.

Ik wil graag voor mijn reis een route bepalen, maar ik heb hier redelijk moeite mee. Ik wil niet een route gaan bepalen en deze op de dag nauwkeurig gaan volgen, maar dat ik globaal een overzicht heb, waar ik begin, waar ik langs ga en waar ik eindig. Ook ben ik tijdens mijn reis van plan te gaan werken in Australië.

Kan iemand mij tips en informatie geven m.b.t. de hierboven genoemde situatie?

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

R.A. Beeksma

Kijk eens bij de hop-on hop-off bussen voor route’s door nieuwzeeland, niet dat je die perse moet volgen maar het geeft je een goed idee wat de meest populaire en mooie plekken zijn. ook de tongariro crossing, white island zijn aanraders. probeer ook veel te lezen over je bestemming, er zijn genoeg reisverslagen op internet te vinden om ideeën op te doen.

kijk eens bij magicbus, straytravel of kiwiexplorer voor route’s

Voor Australie geld het zelfde.

De oostkust is veruit het populairst vooral het deel tussen cairns-brisbane-sydney. Dat is ook het deel waar veel mensen gaan surfen, duiken, zeilen rond de wite sundays en met een 4wd over fraser island. 4 maanden is ruim voldoende voor de oostkust. Verder zou ik de outback in gaan richting Alice-sprins en Uluru enz. enz.

Probeer zoveel mogelijk in NL te werken/verdienen dan heb je meer tijd om daar te reizen.

succes,

Bedankt voor de snelle reactie en de informatie. Hier kan ik zeker wat mee, dus ik zal aan de hand van deze informatie mijn reis weer verder uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

In een kleine twee maanden heb ik met mijn partner heel veel van NZ mogen bewonderen en ondernemen. Ook in Australia hebben we een aantal weken rond mogen reizen.

Wij zijn zonder een concreet plan die kant op gegaan en hebben een (Wicked) campervan gehuurd. Hierdoor ben je enorm vrij om te gaan en te staan waar je wil.

Voor ons was een Lonely Planet echt een uitkomst :slight_smile: hier staan altijd de hoogte punten duidelijk in aangegeven. Ook minder toeristische dingen staan er vaak in. Het kaartje voor in is makkelijk om je route te bepalen.

verder hebben wij ervaren dat de I-site (de NZ vvv) ontzettend veel info hebben over wat je waar kan doen en dat ze je graag en vriendelijk helpen.

dus advies koop een Lonely Planet en maak je niet te druk over het maken van een route.

Ik ga inderdaad een Lonely Planet aanschaffen en ik ga mij ook niet te druk maken over de route. Ik wil ga van te voren een beetje uitzoeken wat mij allemaal interesseert en dan zie ik ter plekke wel wanneer ik waar naar toe ga.

Erg bedankt voor uw/jouw reactie en de tips!

Met vriendelijke groet,