Backpacken April/Mei 2013 Australie

Hey iedereen,

Ik ben Herria (vr) en ben 24 jaar. Ik zit erover na te denken om volgend jaar te gaan backpacken in Australie. voor ongeveer half jaar/jaar! Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een reisgenoot M/V! Ik vind het leuk om samen te gaan, Ik durf de stap nog niet echt alleen te zetten. :smile: en samen kun je veel beter dingen uitzoeken en regelen! ervaringen uitwisselen! en samen een reisschema maken! Ik ben eigenlijk heel makkelijk, ik hou van de natuur, rondtrekken, outdoor activiteiten! en zou de reis zo Low budget mogelijk willen houden. slapen in hostels of camping. en ondertussen ook nog werken om toch men portomonnee een beetje op pijl te houden :biggrin: en vooral lekker genieten!:zon02::zon02: Ik werk nu bij een dierenartsenpraktijk als assistente en als ik mijn droom graag wil doorzetten moet ik mijn baan opzeggen! ik vind dit eigenlijk ook nog best wel een moeilijke stap, vooral in deze tijd, wat als je terug komt uit Australie kun je dan wel weer een baan vinden, maar aan de andere kant, Ik wil dit al zo lang, en dan moet je ook de knoop door hakken, ik ben eigenlijk ook heel benieuwd of er nog meer mensen met dit (probleem) zitten !! Ik hoor graag van jullie! Groetjes Herria :dag:

Heej Herria!

Wat een toffe plannen! Ik zou er gewoon voor gaan en je niet teveel zorgen maken over baan etc! Ik vind persoonlijk dat het 1 van de beste dingen is die je kunt doen als je nog jong bent om te gaan reizen en op ontdekking te gaan :smiley:
Ik heb misschien wel een tip voor je als je niet alleen wilt reizen! via Activity International kun je met een groepsvlucht naar Australië vertrekken zodat je dus de eerste paar dagen met een groep optrekt. Ik heb dit zelf ook gedaan en in de groep had ik iemand leren kennen waarmee ik uiteindelijk 3 maanden samen heb gereisd! supergezellig maar je zit toch ook niet meteen helemaal vast aan iemand :slight_smile:
Je kunt activity trouwens ook benaderen met al je vragen enzo! ze zijn heel erg behulpzaam daar! ik heb echt goeie ervaringen ermee :slight_smile:

succes met het maken van je uiteindelijk beslissing! maar je leeft maar 1 keer dus ga ervoor :smiley:

groetjes Merel

Hey Merel,

Dank je wel voor je tips! ik heb gelijk even op hun site gekeken.
:smile: En idd staat heel veel informatie, zit zelfs aan te denken om naar hun
informatie avond tegaan! En net wat je zegt je leeft maar 1 keer!! Thanks:thumbsup:

Groetjes Herria

Hoi Herria,

Wat ik meteen tegen je wil zeggen is: ga voor je droom! Ik ga dat ook doen en vertrek 24 september voor een wereldreis van 1 jaar. Ik zit zelf ook in de dierenbranche en zeg me baan ook op.
Ik ga eerst samen met een reisgenootje 6 maanden door Azie trekken daarna 2 maanden australie en dan 1 maand nieuw zeeland. Daarna vlieg ik naar Chili om nog 3 maanden door midden en zuid amerika te trekken.
Ik vlieg rond 1 april naar Cairns en wil dan een auto huren om in 2 maanden langs de oostkust naar Melbourne te rijden. Vanuit daar vlieg ik naar Nieuw Zeeland en blijf daar nog een maandje.
Voor die 3 maanden en de 3 maanden in m/z amerika zoek ik nog een reisgenootje…misschien kun je je daar in vinden?

Ik wil de reis ook low budget houden, veel dingen zien en ondernemen. Ik hou van avontuur!

Groetjes Nicole
24 jaar

Hey Nicole,

Wat leuk dat je reageerd! en wat een leuke plannen heb je!:smile:
Geweldig!! En gaan jullie ook werken in Azie enz…?
Ik ben altijd wel benieuwd hoe mensen dat toch aanpakken haha.
Ik wil ook heel graag zon reis maken!
En jij hebt je baan ook opgezegd, vond je dat niet spannend als ik vragen mag? en na dat jaar? kun je daar dan weer werken of moet je dan gaan solliciteren?
Ik moet het ook gewoon doen hoor, nu ben je nog jong,geen verplichtingen van een eigen huisje,of vriend! haha.:wereld: en wil al zooo lang, meer van de wereld zien, lekker je eigen gang gaan, werken, natuur, duiken en dat soort dingen, heel gaaf. Ik hoop dat ik je niet teveel heb gevraagd haha.

Groetjes Herria

Hallo!

ik heb ook de grote stap gezet! volgend jaar ga ik ook een jaar op reis, waarvan een half jaar australie. Zou leuk zijn om samen een groot stuk te doen he! Ik kom aan in sydney en ga zo richting perth. beginnend in februari 2013. Ben ook gek van de natuur en werk ook met dieren :slight_smile: Lijkt me dat ons drietjes zowat de zelfde interesses hebben he.
Leuk Leuk Leuk:wereld:

Hey,

Haha idd wat leuk!!! :tongue:
En wat gaaf dat je de grote stap hebt gezet!! :thumbsup:
Ik zou ook heel graag in Sydney willen beginnen en dan ook richting Perth, ook ivm dat daar nog een oud klas genootje woond! en als je dan toch eenmaal in Australie bent!!:cheer:
Je gaat dus een half jaar naar Australie en dat andere halve jaar dan? als ik vragen mag? haha
Ben je van plan om daar te gaan werken?
Ik krijg al steeds meer zin om iets te gaan ondernemen! :smile:

Groetjes Herria

Hey, idd super leuk he! Ik kijk er zo hard naar uit. Ik moet het enkel nog vertellen op mijn werk, wat het minst leuke is aan dit hele verhaal.
Ik ga een jaar op reis, eerst drie weken zuid-afrika, dan een half jaar australie, en dan de rest zuid-oost-azie. Het is echt de bedoeling dat ik een jaar reis en zou enkel werken indien ik geld te kort kom/mss enkele vrijwilligersprojecten bezoeken.
Ik heb niet echt een plan voor australie, ik reis namelijk altijd zonder plan en zie wel waar ik terecht komt. Ik heb enkele vrienden in melbourne en omgeving en een vriend in perth. Ligt ver uit elkaar dus tussendoor wil ik graag al liftend of met de bus mooie plekken ontdekken en kamperen. Ik zou ook willen proberen om een weekje of twee op een ranch te gaan werken, maar ik ga geen work/holidayvisum aanvragen.
De periode dat ik in australie zal zijn is van 9 februari tem 30 juni. Zou leuk zijn elkaar ergens tegen te komen en een stuk samen te ontdekken he :slight_smile:
Ik kan niet wachten om te vertrekken !! >>>

Hey Herria,

Ik ga mijn werk opzeggen dus als ik over een jaar terugkom heb ik idd helemaal niks meer. Dat is in deze tijden in NL best wel een risico maar heb het er zeker voor over. Ik wil dit al zolang en precies wat jij zegt, dat je het maar 1x kunt gaan doen en daar de tijd nu perfect voor is.

Ik heb voor de 12 maanden gespaard zodat ik niet hoef te gaan werken. Ik hou de hele reis wel low budget dus ga niet in dure hotels zitten of de hele dag feesten etc.

Ik ben eerst opzoek gegaan naar een reisgenootje, die heb ik nu dus voor de 1e 6 maanden gevonden. Samen hebben we een globale planning gemaakt waar we heen willen gaan en hoe we dat ongeveer willen gaan doen. We maken geen strakke planning omdat we beide terplekke willen gaan bekijken wat we die dag gaan doen. Mijn reisgenootje gaat dus na 6 maanden Azie terug naar NL en ik vlieg dan door naar Cairns, dit zal rond 1 april 2013 zijn.

Lijkt me leuk om samen te reizen, ook met de andere die hebben gereageerd. Ik zou wel graag een auto willen huren om in 2 maanden tijd naar Melbourne te rijden.
Heb jij al een beetje een idee wel richting? Australie is namelijk ontzettend groot. Als je goed in engels bent zijn de Lonely Planet reisgidsen erg handig!

Groetjes Nicole