Backpack zuid oost azie

Wij zijn ons aan het orienteren op een backpack vakantie door zuid oost azie.

We hebben een dikke 4 weken de tijd. Wat ons plan is tot nu toe…
Vliegen naart Bangkok, daar een rondje zuid Thailand maken, naar beneden naar Maleisie. De hoogtepunten van Maleisie zien van boven naar beneden en dan door naar Singapore voor 2 dagen.

Eigenlijk zou ik ook nog door Indonesie (Sumatra) willen, maar denk dat dat te krap wordt.

Heeft iemand zo;n soort reis gemaakt, wat zijn je ervaringen.
Is het reizen van land naar land goed te doen?

Wat zijn tips, aanraders of op letters?

Heb deze reis zelf 10 jaar geleden geprobeerd te maken. Met de bus via Hua Hin, Phuket( 2 dagen rust), door naar Hatyay en Yala:(. Aangezien deze laatste 2 steden
een negatieve indruk op ons maakte, wilden wij al helemaal niet meer naar Maleisie ivm de zelfde levensovertuiging.
Wij hebben de trein vanuit Yala gepakt, en zijn terug naar Ko Samui gegaan om bij te komen van de vriendelijke verwensingen die zij standaard voor blanken hebben.
Hopelijk is dit intussen veranderd, maar ik heb hier een zwaar hoofd in, zie de lokale kranten er maar op na. Nog steeds gevechten tussen het leger en moslims.
Misschien onze fout geweest om in Hatyay en Yala te overnachten, maar als je de Thai gewend ben, dan is dit een compleet ander volk.
Hopelijk hebben andere mensen betere ervaringen. Succes:dag:

Ik ben in 2002 ook naar Bangkok gevlogen en vandaar met de nachttrein naar Butterworth/Penang gereisd. Vanaf Penang de bus genomen naar Kuala Lumpur. Hier dagtripje gemaakt naar Melakka en vanaf KL verder gereisd naar Taman Negara. Hier een aantal nachten gebleven en vanaf Taman Negara naar Kota Bahru gegaan. Aantal dagen op de Perhentian Islands gezeten (aanrader) en vervolgens teruggegaan naar Hat Yai. Het is dat we iemand kende die hier een aantal maanden verbleef, want verder is er weinig te beleven. Ik vond de mensen hier overigens wel vriendelijk.

Maar zoals Rob al aangeeft is het al jaren onrustig in de zuidelijke provincies van Thailand (Yala, Pattani, Narathiwat). Als je hier niks te zoeken hebt, zou ik er gewoon wegblijven, toeristisch gezien zijn andere gedeelten van Thailand een stuk interessanter.

In 4 weken tijd is het zeker mogelijk om via het zuiden van Thailand naar/door Maleisie te reizen. Indonesie zou ik zeker overslaan, anders wordt het wel heel erg haasten…

Hebben jullie wel eens door Thailand gereisd ? Als ik zou moeten kiezen tussen Thailand en Maleisie zou ik absoluut voor Thailand gaan en 4 weken is zeker niet teveel voor alleen Thailand…

Wat Dave zegt ik zou ook gewoon 4 weken in Thailand blijven je kunt je daar zeker 4 weken vermaken. Ik zou inderdaad uit kijken met verder naar het zuiden reizen er is een hoop gedoe daar. Maleisie is ook wel erg mooi en leuk maar wat veel voor 4 weken.

gr van Moira