backpack of koffer?

Vorige keer met onze reis door Japan hebben we een een backback/rugtas gebruikt voor onze bagage. Dit was erg handig omdat je natuurlijk veel met de trein reist. Het nadeel is alleen dat er niet veel mee kan en je kleren aardig verkreukt er uit komen. Ook wil mijn vriend dit keer wat platen zaken af maar vinyl neem je niet makkelijk mee in een rugtas. Nu zitten we toch aan te denken een kaar goede koffers te kopen al vraag ik me af of dat het wel handig is…

Hoe deden jullie dat eigenlijk? koffer of backpack? Of er er nog een beter alternatief? :confused:

Wij hadden ieder een koffer en een rugtas.Nou moet ik er wel bij zeggen dat wij hotels hebben geboekt naast,tegenover of heel dichtbij het station.

Rugtas + carry-on koffertje?

Ik heb meestal een grote koffer bij me, maar als ik met de Railpass ga rondreizen laat ik de grote koffer in Tokyo bij familie en reis ik met een normale rugzak (die in de grote koffer zat) en kleine koffer.

Koffers versturen heb ik ook wel eens gedaan: Takuhaibin (Takkyubin) - Delivery Services
Het hangt wel van je reisschema af en of je bereid bent ervoor te betalen, als je elke dag in een ander hotel zit is het niet te doen denk ik. Maar meestal heb je niet al je spullen tegelijk nodig dus kun je bv een koffer/tas vooruit sturen naar een hotel waar je enkele dagen later zult zijn. Dit is heel normaal in Japan, want je zult vast gemerkt hebben dat Japanners vaak niet veel baggage bij hebben. De bezorgbedrijven zijn net zo efficient als de treinen, meestal binnen een dag bezorgd en je kunt ook het tijdstip van bezorging specificeren.