Back in Holland

(origineel bericht op be-more.nl)

Back in Holland

Weer drie dagen terug in het druilerige Nederland. Echt een wereld van verschil en het zal nog wel een tijdje duren voordat ik me weer helemaal thuis voel in dit kleine landje!

Vier maanden lang ben ik in Afrika geweest en heb ik enorm veel dingen meegemaakt. Heel veel leuke dingen, maar ook minder leuke dingen.
We zijn begonnen in het mooie Zuid-Afrika. Hier heb ik een heerlijke tijd gehad bij Palm Tree, waar de mensen ons met open armen hebben ontvangen en we erg leuk en leerzaam werk hebben verricht. Natuurlijk heb ik ook genoten van alle highlights in Zuid-Afrika, zoals the Wildcoast, Drakensbergen, Kaapstad en het Krugerpark.

Na ons eerste avontuur in het Zuiden trokken we via een reis van 4 weken in Noordelijke richting en zijn we via Zambia, Tanzania en Kenia in onze eindbestemming Uganda terecht gekomen. Deze reis was geweldig, maar ook zeer vermoeiend! De grote plekken uit Afrika die we hebben bezocht zijn de Victoria Falls, Zanzibar, de Kilimanjaro en Maasai Mara National Reserve, wat het Noordelijke deel is van de bekende Serengeti. Alle landen zijn anders, qua flora en fauna, maar vooral ook qua bevolking. Ik heb vooral gemerkt dat ik me het meest thuis voelde in Zambia. De andere plekken waren natuurlijk ook geweldig om te zien, maar Zambia was ook gewoon leuk om te leven!

Toch heb ik mijn hart verloren aan ‘The pearl of Africa’, Uganda! Onze eindbestemming en de plek waar ik nog twee maanden vrijwilligerswerk heb gedaan. Na een week waren de eerste twee maanden van onze reis al aan het vervagen en leefde ik een heerlijk leven in Uganda. Ik voel me zeer geprezen dat ik daar mocht zijn en ik heb geweldige nieuwe vrienden gemaakt en heel erg genoten van de dingen die ik daar heb meegemaakt.
Natuurlijk was het niet altijd makkelijk, zeker niet toen ik erg slecht nieuws van het thuisfront kreeg, maar het leven daar slaat je er gewoon doorheen. Ik heb veel steun gehad van mijn vrienden en iedere dag heb je enorm veel afleiding, waardoor ik alle ellende kon vergeten.
Het zal nog wel een tijdje duren voordat het gemis verdwijnt, maar ik zal deze reis nooit van mijn leven vergeten. Het leven daar, ons stadje Kyotera, het ziekenhuis, de lieve mensen en alle dingen die we hebben geleerd en gedaan. Het was een ervaring die voor altijd zal blijven koesteren!

En één ding is zeker; Ik ga terug naar Uganda en snel ook!!

(origineel bericht op be-more.nl)