(origineel bericht op be-more.nl)
Back home - Foto’s + terugblik
Ondertussen ben ik al bijna weer een week thuis en kijk ik terug op een fantastische en hele bijzondere ervaring! Zo terugkijkend lijkt m’n maand in Uganda echt voorbij te zijn gevlogen. We hebben zo veel gezien en gedaan. Ik ben heel blij dat we bij zoveel zijn betrokken en dat alles zo goed geregeld was.
Uganda heeft echt vele gezichten (van de luxe resorts, de wild parks, schitterende natuur, maar ook de armoede in de dorpen en de bizarre manier van (over)leven) en ik ben heel blij dat ik het van dichtbij mee heb kunnen maken. Zo bijzonder om te zien hoe anders het leven daar is, hoe je heel primitief kan overleven, hoe gebruik gemaakt wordt van alle middelen die er daar zijn (vb. een fles cola gebruiken om benzine af te kunnen meten) en hoe de cultuur en normen en waarden zijn (het hele dorp helpt elkaar, dieren zijn vooral praktisch, geen openbare affectie tussen mannen en vrouwen, altijd ‘nette’, bedekende kleding aan).
Ik heb een aantal foto’s bij m’n weblog geplaatst zodat jullie in ieder geval een beetje een beeld kunnen krijgen van Uganda en wat ik allemaal heb gedaan.
En aan iedereen die twijfelt om vrijwilligerswerk te gaan doen wil ik zeggen: Boek het! Het is echt een fantastische en onvergetelijke ervaring!
Be More, Webale Njo (Super bedankt!)