Hello,
Mijn vriend en ik gaan in december en januari naar India (en Maleisië) samen met ons éénjarige dochtertje.
Heeft er iemand van jullie ervaring met babyvoeding in India?
Dankje!!
klara
Wat een jullie kleintje nu…??
Misschien kun je wat flessenvoeding (poeder) mee nemen.
En voor de rest daar rijst en fruit…??
Veel plezier in ieder geval.
Gr Medha
Dag Medha!
Momenteel eet ze fruitpap en groentenpap zonder stukjes… en ook nog wat borstvoeding. De groentenpap is op basis van aardappel, dat is waarschijnlijk niet te vinden in India…? Bestaat daar überhaupt babyvoeding van olvarit of nestle?
groeten
Zet je vraag eens hier:
http://india.startpagina.nl/prikbord/
Ik heb daar het woord babyvoeding ingetoetst bij de zoekfunctie:
http://india.startpagina.nl/prikbord/read.php?966,9651309,9888089#msg-9888089
Succes!
Klara,
Met alle respect maar je smeekt om een "horror"vakantie.
Tenzij je je als een maharadja met een taxi van 5 sterrenhotel naar 5 sterrenhotel laat rijden. Als je dat wilt. Prettige reis.
Hallo,
Baby voeding kun alleen in de grote steden in westerse winkels kopen. hier hebben zo ook luiers en potjes voeding. Zelf heb ik een aantal potjes olvarit meegenomen en dit afgewisseld met rijst en roti. Poedermelk kun je het beste zelf meenemen. Luiers zijn alleen in kleine maten te krijgen in de niet westerse winkels.
Verder wil ik opmerken dat reizen in India met kleine kinderen heel erg goed te doen is. Onze kinderen waren 1 en 3. We verbleven in middenklasse guesthouses en bij lokale bevolking in een klein dorp.
Dus globetrotter59, ik vind jou reactie erg kort door de bocht. wat je zelf vind hoef je een ander niet op te dringen. Dan ga je toch lekker naar centerparks.
hoi,
aardappel is zeker te krijgen in restaurants tenminste en heet Aloo.
maar dat is altijd gekruid, maar ook vast naturel te bestellen.
Aan iedereen: bedankt voor de tips!
We zijn echter reeds terug van India, al van in december!
We hadden geboekt voor 6 weken, maar stonden na een dikke twee weken reeds terug op europese bodem. Ik zie globetrotter59 al in zichzelf lachen, maar heeft daar totaal geen reden toe. We zijn teruggekeerd omdat mijn vriendin daar in het hospitaal gelegen heeft met een zware voedselvergiftiging, en toen ze uit het hospitaal ontslagen werd, had ik hetzelfde… De enige die altijd gezond is gebleven is Lena, ons dochtertje van een jaar. De reis is dus best te doen met een baby. We zijn teruggekeerd omdat ons dat het beste leek voor ons babytje, dat nog aan borstvoeding zat, en in dat geval heeft ze niet veel aan zieke ouders.
Maar voor de rest: prachtig land, te doen met kinderen, we gaan zeker nog eens terug!
इंडिया को नमस्कार यात्रियों,
तुमसे प्यार करता हूँ या भारत से भारत से नफरत है.
Ik weet niet zo heel veel van India af. Ik ben er nog maar een keer of 6 geweest. Maar om nu precies te weten hoe India in elkaar zit zou wel heel erg arrogant zijn. India is maar 100 keer groter dan Nederland en daar fiets je in 6 weken heel vlot doorheen.
Wat ik wel weet is dat het heel lastig is om als westerling in India je spijsvertering onder controle te houden. Een baby die een hevige voedselvergiftiging oploopt heeft een goede kans om binnen een paar dagen gewoon aan uitdroging dood te gaan. En dan hoeft het echt geen 40 graden warm te zijn. Dus blijf vooral volhouden dat ik kort door de bocht ben en overloop van leedvermaak.
Hoe naief kun je zijn.
PS
In de kop staat in Hindi: Je houdt van India of je haat India.
Het mogelijk duidelijk zijn IK HOU van India en ben net terug van een trektocht van 5 weken door Rajasthan en Utar Pradesh.
En jullie hebben gelijk. Volgende week ga ik met mijn 2 kleinkinderen naar de Efteling. We nemen zelf broodjes en drinken mee. Het derde kleinkind een baby van 8 maanden blijft lekker bij oma.