Zoals ieder jaar probeer ik er, met m’n vriendin, in februari toch op z’n minst een weekje uit te trekken. Verleden jaar was dat noord-Noorwegen, dit jaar mag het iets warmer zijn;). Omdat we maar ongeveer een week de tijd hebben, zal het dus ook best binnen Europa zijn. In het midden van de winter zijn de keuzes om ietwat redelijk weer te hebben natuurlijk beperkt. Eerst dachten we aan Gomera(Canarische eilanden), maar het bleek allemaal niet zo praktisch om daar te geraken. Zonzeestrand-toerisme is niets voor ons, dus de andere eilanden zijn niet echt een optie. Dus komen de Azoren in het vizier. Naar wat ik heb gelezen zijn deze eilanden meer gericht op natuurliefhebbers en wandelaars dan op zonnekloppers. Ik heb al heel wat gelezen, maar heb toch nog enkele vraagjes.
Is het weer ietwat redelijk in februari? Ik had gelezen dat er veel neerslag valt in die periode, is dat zo?
Welk eiland raden jullie aan? Natuur en lekker eten zijn belangrijk voor ons. Het moet geen grootstad zijn, maar er mag wel iets te beleven zijn. De vliegtickets naar alle eilanden zijn ongeveer even duur, dus daar moeten we niet naar kijken. Wat ook van belang is, is dat we geen huurauto willen gebruiken. Is dit te doen op één van de eilanden? Of zijn de afstanden te groot? We zouden graag een appartement huren als uitvalsbasis.
Mochten er nog andere ideëen zijn qua bestemming, laat het ons dan zeker weten;).
Toch nog bedankt om te informeren;). Het is uiteindelijk Madeira geworden, en daar hebben we geen minuut spijt van gehad. Wat een schitterend eiland. Vriendelijke mensen, genoeg bezienswaardigheden en natuur. Lekkere verse vis te koop, mooi weer, mooi appartement, uitstekende voorzieningen, betaalbaar, kortom: we gaan nog eens terug;). Ook voor de eerste keer aan canyoning gedaan, wat was dat leuk:p. Ik zie me later al wonen op dat eiland;). Ik schrijf binnenkort wel eens een uitgebreider verslag voor de geinteresseerden.
Onze reis eindigde wel in mineur omdat de vlucht geannuleerd werd tot volgende dag (en we hadden een aansluitende met een andere maatschappij), en het hotel waar ze ons in onder brachten was wel wat minder, vooral het eten. Wel goed opgevangen door de medewerkers daar, gelukkig ,want van Easyjet geen spoor. Ik heb daarna wel een schadeclaim ingediend die ze zonder problemen geaccepteerd hebben. Uiteindelijk nog winst gemaakt op de hele situatie:D.
Dat klinkt inderdaad als een fantastische vakantie!! Jammer van de afsluiting maar je hebt winst gemaakt, dus dat is mooi!
Portugal heeft zo ontzettend veel te bieden, inclusief de eilanden natuurlijk, misschien een weekendje Porto inplannen?
Dat is ook zeer de moeite waar,ben benieuwd naar je reisverslag!
Voor mensen die in februari naar de Azoren zouden willen, heb ik wel eens gehoord of gelezen, dat in de winter zacht en regenrijk is. Ook heb ik eens gehoord of gelezen, dat het eiland Graciosa het droogste eiland op de Azoren is. Ik neem aan, dat dat ook in de winter zo is. Dus ik zou zeggen, ga ook naar Graciosa, één van de minst bekende van de Azoren, maar wel een heel mooi eiland is. In 2000 heb ik in augustus een rondrit met een heel aardige taxichauffeur, die ook in Canada heeft gewoond, gemaakt tegen, ik dacht, ongeveer 30 gulden voor 3 uur, dus voor nog geen 15 euro.