niet een beetje, maar heel goed-alvast nagedacht over tijdsduur visums etc. voor malaria-daar is veel discussie over-en 50/50 of dat nou echt nodig is-maar ik ben geen dokter en dat hangt mede af van of je al tropenervaring hebt van eerdere reizen
verder ben ik van het type-je hoeft dat helemaal niet zo precies op de dag/week te plannen-ga zoals je goesting is-valt het tegen-reis je door-is het luek-blijf je langer. niemand dwingt je. als je toch weinig vliegt, hoef je al helemaal niet veel vooruit te plannen.
Indon-geval apart omdat je toch meestal in+uit vliegt-en het zijn 100en eilanden-je wat breder orienteren over welke delen je wil zien (Java+bali is obligaat)-maar je lijkt me een type dat dat zelf wel kan. en je hoeft natuurlijk niet In+uit via dezelfde airport-kijk eens wat airasia.com allemaal aan superlage prijzen biedt. 3 weken voor mainland Malay is veel voor de meesten-maar alweer-als je Borneo erbij wilt niet.
nog 1 punt-bedenk dat hier in Thaild (ik ben in BKK) rond 14/4 het Thaise Nw Jr toeslaat=dat watersmijtfestival, ook in Cambodia trouwens. Dat verlamt een hele week het hele leven-en alle vervoer is volzet. sommigen vinden het prachtig-de meesten echter niks. dus reken effe daar rond.
thanks voor het antwoord(en) hier heb ik zeker wat aan!! :chin:
Ik ben zelf ook niet van het plannen, ik wil het liefst idd daar gewoon zien!! Misschien veranderd mijn route nog wel ter plekke, als ik bijv. van andere mensen weer dingen hoor etc.
Dat van thailand in april wist ik idd niet, ik ga daar zeker ff rekening mee houden!!!
Met die malariatabletten, ik neem gewoon genoeg mee (voor de zekerheid), krijg het toch vergoed van mijn verzekering, dus dan kan ik beter genoeg meenemen…
Er is nog zo’n feest dat je parten kan spelen_Chin NwJr=zelfde als TET in Vnam-rond 10/15-2 in 2010. Dan ligt daar weer het hele openbare leven plat en is reizen erg moeilijk. Afhankelijk van hoe lang je wegblijft-de Ramadan vanaf juli-in muslim landen.
Nogmaals: voor Indon-denk wat meer na/orienteer je wat/waar je daar wilt doen.
In je lijst ontbreekt nog Singapore-1-2 dagen is genoeg-heb je weer wat stempels erbij.
En denk eens aan Myanmar=Birma, vliegen vanaf hier BKK, dat is nog echt ouderwets Azie en avonturen. Eventueel als alternatife voor Indonesia
Nee voor Laos krijg je 30 dagen bij aankomst. Ik denk dat je voor Indonesie wel 4 weken nodig hebt het is eigenlijk nog te weinig. Ik ben er zelf 6 weken geweest en had nog te weinig tijd. Indonesie is zo groot.
Ik denk dat de anderen wel gelijk hebben. Een beetje een ruwe planning lijkt me handig als je heel graag alle landen wilt zien. Maar je moet gewoon kijken of een land bevalt of niet en soms heb je alles sneller gezien dan de andere keer. Laos 3 weken en Cambodja 2 weken dat is ongeveer wat ik gedaan heb en dat vond ik lang genoeg. De rest ligt er ook aan hoeveel en wat je wilt zien. Indonesie heeft zoveel eilanden daar zou je maanden door kunnen brengen, ligt er dus aan hoeveel en welke eilanden je wilt bezoeken. Voor Java en Bali alleen is 4 weken wel genoeg, tenminste dat was het voor mij.