Azië of Z-A eerst?

Ik hoor althans heb van iedereen het idee dat je met je wereldreis eerst met Azië begint en op het eind Z-A.
Mijn vraag is: waarom Z-A niet eerst?

Dat is een goede vraag. Ik heb weleens gehoord dat vliegtickets vanuit azie naar z-a goedkoper zouden zijn dan andersom… Misschien is dat een reden. Zelf ben ik ook eerst in Azie geweest en daarna naar Zuid-Amerika (en daarna nog door Midden-Amerika). Wij hadden een wereldticket gekocht, en dit pastte gewoon het beste. We hebben daarbij natuurlijk ook gelet op het klimaat in de verschillende landen in verschillende periodes, en dit was de meest gunstige optie voor ons.
Wat wel is als je in azie begint: het is daar zo goedkoop, dat je even schrikt als je dan in z-a verdergaat (tenminste, over het algemeen genomen). Hoewel je daar nog steeds goedkoop kan reizen, is azie toch echt nog een stuk goedkoper, dus wat dat betreft kan je het misschien juist beter andersom doen.
Het is denk ik in iedere situatie anders, kijk vooral naar de regenperiodes in de gebieden waar je heen wilt (of je moet van regen houden natuurlijk ;)).

Groetjes,
Linda

Check voor beide landen en wat je daar zoal kunt doen eens de site www.xtreme-gap.com