Als we moeten kiezen tussen een dag naar Ayuttaya of een dag naar sukhothai, wat is dan de beste keuze? Wat moeten we absoluut zien?
Hee Fampost,
Ik bezie dit heel praktisch: Beide komen in enige mate op hetzelfde neer, dus dan kies je voor de stad die vanuit jouw route het gemakkelijkst aangedaan kan worden. Aangezien vrijwel iedereen op Bangkok vliegt , is dit vaak Ayutthaya. Een treinreis er naartoe duurt anderhalf uur, en kost slechts 15 (!) baht.
Hans.
Wij vonden Sukhothai en dan mn het historisch park veel mooier en indrukwekkender dan Ayuttaya. Sukhothai is minder toeristisch. Wij logeerden in hotel Baan Georges…een echte aanrader!
Zoals Hans al aangeeft is Ayutthaya voor veel mensen logistiek gezien het handigst, maar ik vind Sukhothai net als wcjdamen ook mooier en indrukwekkender dan Ayutthaya. Fiets huren bij het Historical Park (30 Baht) en dan op je gemak door het park fietsen. Ga er 's ochtends op tijd heen, dan is het nog niet zo warm en heb je kans dat er ook nog niet zo veel bezoekers zijn.
Ruean Thai is ook een leuk hotelletje in Sukhothai.
Wij hebben beiden vlak na elkaar bezocht. Ayutthaya vonden wij erg mooi. Daar oa met een bootje over de rivieren, die de stad omsluiten, gevaren. Sukhothai was echter nog mooier… Lekker op eigen gelegenheid op de fiets door het park. Maar je kan ook daar nog ver buiten. Zoals Krung Thep ook al aangaf, verblijf 1 of 2 nachten in het Ruean Thai. Is ons zeer goed bevallen. Kijk een naar dit filmpje;17-19 juli 3 stedentour on Vimeo Kan jezelf het verschil zien
Ook wij zijn vorige week inAyuthaya geweest en vonden dit erg mooi. Vandaag echter in Sukothai geweest en we vonden alle 4 deze veel mooier en indrukwekkender als Ayuthaya. Ook wij hebben lekker zelf gefietst en konden zo overal komen.
Zelf alleen in ayuthaya geweest en vond het allemaal wel meevallen. Maar terug met de trein naar Bangkok was wel erg leuk. 3e klas wagon met alleen maar thai, leuke ervaring!
Sukothai wint het ook bij mij. In Ayuthaya ligt alles een beetje verspreid over het stadje.
In Sukothai kan je voor amper 30 baht aan de ingang van het park fietsen huren voor een volledige dag.
In Sukothai ligt alles redelijk gecentraliseerd, wil je de ruines die iets verder liggen ook nog bezoeken dan kan
je er met je fiets naartoe … en daar zie je dus niemand …