Wij gaan deze zomer naar Jordanië en willen uiteraard ook Petra bezoeken. Nu heb ik gelezen dat je een Jordan Pass kunt kopen voor een bezoek van 1, 2 of 3 dagen aan Petra. Nu zou ik graag willen weten of je voor zo’n avond excursie met die lichtjes overal, ook de Jordan Pass nodig hebt of betaal je voor dat avond evenement een aparte toegangsprijs.
Hallo Hans,
Wat leuk dat jullie een reis naar Jordanië aan het plannen zijn. Daar mag Petra natuurlijk niet ontbreken. De Jordan Pass dekt een bezoek aan Petra en Little Petra (sinds een aantal weken heb je ook een geldig Petra toegangsbewijs nodig als je Little Petra wilt bezoeken). Het bezoeken van Petra by Night is helaas niet inbegrepen in het Petra ticket. Hiervoor dien je een speciaal kaartje aan de kassa van het visitor center te kopen. De kosten zijn 17 JD per persoon. Let op, Petra by Night wordt alleen op maandag, woensdag en donderdag georganiseerd.
Als je in Petra nog een speciale accommodatie nabij de ingang van Petra zoekt dan zou je kunnen kijken naar B&B Petra Fig Tree Villa van Jolanda Koopman. De B&B ligt een een heuvel en kijkt uit op de bergen van Petra. Jolanda heeft op dat mooie plekje een echt thuis van huis gecreëerd.
Wil je meer insider tips en ideeën over plekken in Jordanië, post ze gerust of neem contact met me op als dat makkelijker voor je is. Wonend in Wadi Rum en werkend in het toerisme heb ik behoorlijk veel kennis die ik graag deel met landgenoten die hier een onvergetelijke reis willen maken.
Zonnige groeten uit Wadi Rum,
Bianca Abma
Dag Bianca,
Bedankt voor je snelle reaktie.
En je antwoord is helemaal duidelijk.
Voordat we gaan kom ik op dit forum ongetwijfeld nog wel vaker.
Groeten,
Hans
Hallo Hans,
Nog even een update naar aanleiding van mijn vorige post. Doordat recent mensen bij een bezoek aan Little Petra om een geldig ticket voor Petra is gevraagd, leek het erop dat er een geldig entreeticket voor Petra nodig was om ook Little Petra te bezoeken. Dit werd bevestigt door mensen die dit kunnen weten. Omdat uit de beschikbare informatie onvoldoende duidelijk was of daadwerkelijk een geldig Petra ticket nodig is voor Little Petra, heb ik navraag bij instanties gedaan. Helaas komen zij niet met een eenduidig antwoord. Al met al lijkt het erop dat een geldig Petra ticket niet nodig is. En dus kun je Little Petra gewoon gratis bezoeken.
Zonnige groeten uit Wadi Rum,
Bianca Abma
Hallo Bianca,
Dank voor je update.
Groet,
Hans