Autoverzekering

Hallo allemaal

Wij vertrekken in Nov voor 3 weekjes op huwelijksreis naar daar. We hadden volgende vraag: Welke autoverzekering is verplicht, wat zit daar allemaal in en hoeveel moeten we daar voor rekenen?

Alvast bedankt

groetjes

Kris en Sylvia

Dat is wel afhankelijk van verschillende dingen. Ik kon uit je bericht niet opmaken naar welk land je gaat. Blijf je gewoon in nederland dan voldoet bijna elke autoverzekeringgewoon. Voordat je een autoverzekering afsluit is het altijd handig om te kijken naar ervaringen van andere mensen. Ga je naar het buitenland, dan is het slim om te kijken hoever de dekking gaat.

Wat misschien een beter idee is om een auto te huren, dan heb je direct de autoverzekering.

kijk uit als je een auto gaat huren in Costa Rica ( of waar ook ter wereld).
Er zijn een heleboel autoverhuurbedrijven, sommige met gerenomeerde namen zoals Avis en Thrifty, andere zijn lokale bedrijven, soms erg klein met maar weinig auto’s. Spreek vooraf heel goed af wat er wel en wat er niet in het verhuurbedrag zit. Laat je niet verrassen op het moment van ingebruikname dat plotseling blijkt dat je ook een banden-verzekering of een ramen-verzekering moet nemen of dat bij inlevering je $25 moet betalen voor het wassen van de auto. Gerenomeerde bedrijven hebben meestal een basis-verzekeringen en een all-risk verzekering. Het is helemaal aan je zelf welke risico’s je wilt nemen. Sommige verhuurbedrijven staan slechts een chauffeur toe, anderen laten twee chauffeurs toe. Tegenwoordig is het superhandig dat je ook een TomTom (gps) kunt huren. Costa Rica kent geen ANWB en wegwijzers staan er bijna niet.
Informeer eens bij [EMAIL=“pfhoffmans@racsa.co.cr”]Peter Hoffmans, hij weet alles van autoverzekeringen in Costa Rica.
Succes
Otto

www.elmonofeliz.com

Hoi,

Misschien heb je iets aan deze site: RENTING A CAR IN C.R - www.123hjemmeside.no/costarica
Hier staat opgesomd waarvoor je je minimaal moet verzekeren in CR. Verder staat er ook een goedkopere oplossing genoemd via een verkeraar in Engeland die voor weinig geld(minder als de verhuurbedrijven zelf) dezelfde verzekering aanbiedt. Heeft iemand hier ervaring mee? www.insurance4carhire.com

Ik zit er zelf ook aan te denken om dit te gaan doen i.p.v. het verzekeringsverhaal wat de meeste verhuurders aanbieden.

Graag jullie reactie

Hallo,

Ook ik ga binnenkort op reis naar CR (3 weken, waarvan 2 weken self-drive).
Mijn vraag is hoe groot de kans is dat je schade oploopt wanneer je jezelf verder waagt dan de Interamericana -> We huren zoiezo een 4X4 Jeep.

Situatieschets van onze verzekering:
We zijn momenteel aan het kijken om onze 4WD vast te leggen. Bij het verhuurbedrijf wordt gewerkt met een ‘eigen vermogen’(Vb:900 Euro) dat je borg is en bijgevolg gebruikt wordt indien er schade is. Als je niks tegenkomt krijg je deze borg dus geheel terug. Dit lijkt dus de meest kostvoordelige “verzekering”.
Optioneel kan je een verzekering nemen op dit ‘eigen vermogen’. Zodat je die 900 Euro terug krijgt na het bezorgen van de ongevalsformulieren. Interessant maar een extra kost als je uiteindelijk niks tegen komt.

Iemand hierbij opmerking?

Alvast bedankt!
Niels.

Insurance4carhire verzekering werkt zeer goed. Ik maak er gebruik van.

In Costa Rica worden auto’s in principe met een basisverzekering verhuurd. Er zullen allerlei constructies bestaan om je auto all-risk te verzekeren via buitenlandse maatschappijen. Maar je zult bij schade eerst moeten betalen aan het autoverhuurbedrijf hier, voordat je het land uit komt en dan moet je maar zien of je geld terug krijgt via die buitenlandse verzekering. En de borg van U$750 of U$1000 ben je kwijt als je slechts een basisverzekering hebt afgesloten
Ik raad je aan om heel erg voorzichtig te zijn met dat soort constructies, ondanks alle raadgevingen van anderen.
Klanten van ons hebben al eens schades opgelopen, zelf diefstal en total loss van de auto, maar waren gelukkig all-in verzekerd bij het autoverhuurbedrijf in Costa Rica. Een kleine borg, ongeveer U$250, waren ze kwijt, maar de rest werd allemaal keurig geregeld. En zo’n schadepost loopt al gauw op tot duizenden dollars als je slecht of niet goed verzekerd bent.
Goede reis
Otto

www.elmonofeliz.com

Hier heb ik een overzicht gevonden van de beste autoverzekeringen van 2010:

Het blijkt keer op keer uit onderzoek dat vrouwen beter rijden dan mannen. Autoverzekeraars reageren hierop door vrouwen een aantrekkelijke premie te geven. Zo valt te lezen op http://www.autoverzekeringvrouwen.nl/

Met name bij de allrisk autoverzekering betalen vrouwen aanzienlijk minder dan mannen volgens de website http://www.autoverzekering-oversluiten.nl hebben vrouwen al een allrisk verzekering vanaf slechts €175,50 per jaar.

Komt het doordat vrouwen beter kunnen rijden of gewoon weg minder kilometers maken?

Marjan