Autohuur Alajuela

Hey allemaal,

Wij vliegen over 3 weken naar CR. Wij landen op Alajuela. Ons plan is om naar San Jaun te gaan en daar te overnachten (wij landen savonds 2100 uur) om de dag erna met de bus richting Playas del Coco te gaan.
Nu lees ik het een en ander over huurauto en wij weten nog niet zeker of we dit willen en waar? Is het handig om in Alajuela te overnachten (= toch vlakbij vliegveld en ook op de richting naar Liberia/Playas del coco). Kunnen we bij vliegveld dag erna auto huren? Ik lees dat Thrifty een goed verhuurbedrijf is. Wat raden jullie ervaringsdeskundigen aan?

• Is het handig om in Alujuela te overnachten en daar dag erna auto te huren en zelf richting Coco te rijden ipv bus?
  • Is het beter om daar auto te huren of dat hier al te regelen?
  • Bij welke huurbedrijven kan je auto ergens anders achterlaten?

Ik hoop graag wat van jullie te horen…

Groetjes Natasja

Als je de huurauto alleen maar huurt om naar Playa Coco te gaan, dan kun je beter
een hotel nemen bij Alajuela en de volgende dag met een shuttle bus naar Coco gaan bv. Interbus.
Je wordt bij het hotel opgehaald en naar je hotel in Coco gebracht.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hey Johan,
Wij willen waarschijnlijk de auto voor een week huren omdat we in dat gebied wat willen rondtuffen en voor in Monteverde is het misschien ook wel handig. We twijfelen eigenlijk nog. Of alles met de bus doen (je bent wel afhankelijk, zoeken naar waar de bus vandaan gaat, reisduur is langer) of een auto huren voor een paar weken. En we weten niet of het handiger is om in Liberia een auto te huren of gelijk bij Alajuela. Of maakt dit niet uit?
GR

Als je dan toch een auto huurt. Huur hem dan vanuit Alajuela.
Laat de auto de volgende ochtend bij het hotel afleveren waar je de eerste nacht verblijft.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Dank voor de snelle reactie Johan! Nou lees ik dat het handiger is om een auto te huren als je daar bent ivm verzekeringen, het sneller komen bij pech… Wat zijn jouw gedachtes hierover?
Gr. Natasja

Toen wij in Costa Rica waren hebben we ook getwijfeld om nou wel of geen auto te huren. Uiteindelijk besloten om geen auto te huren en het openbaar vervoer is daar prima geregeld en dus ook geen enkele keer de auto gemist.

Eén van de belangrijkste redenen dat wij besloten om toch geen auto te huren, was omdat we het ook wel leuk vonden om de mensen daar zelf te zien en waar maak je nou het land het beste mee als je tussen de locals in de bus zit (ik zou dus ook geen toeristenbussen nemen!).

Wij verbleven toen in Alajuela de eerste nacht (en laatste overigens ook), 5 minuutjes met een taxi en veel hotels om uit te kiezen. Wij zijn toen vanuit Alajuela naar Arenal gegaan, maar de bussen gingen naar alle kanten van het land.