Auto verschepen Zuidelijk Afrika

We willen in 2011 onze Toyota Landcruiser/daktent verschepen naar Zuidelijk Afrika en daar rondtrekken.

1. Wie heeft ervaring met transporten per boot naar Zuidelijk Afrika
  2. Daarna willen we de auto graag stallen, zodat wij er opnieuw gebruik van kunnen maken. Zijn er mensen die adressen weten?
    Graag algemene informatie over deze twee onderwerpen.
    groet, Ina

Hallo Ina,

Ik heb in de afgelopen 28 jaar wel heel wat keren mijn motor en auto verscheept echter met ZuidAfrika enkel de ervaring van eruit verschepen. Misschien kan ik je toch ergens bij helpen, wat zijn je vragen?
Wat het stallen betreft denk ik dat je makkelijker in Namibia wat kunt vinden. In de buurt van Windhoek zijn er div. ´Guestfarms´die die mogelijkheid bieden, tegen een vergoeding uiteraard.
Je weet dat je voor je nederlandse auto een Carnet de Passage moet hebben om tot zuidelijk Afrika toegelaten te worden? Daar moet je een borg voor storten bij de ADAC of een bankgarantie afgeven. Dit Carnet moet elk jaar vernieuwd worden. Zou het voor jullie niet interessanter zijn ter plekke een auto te kopen?
Vond laatst trouwens wel een leuke site voor reizigers in zuidelijk afrika: http://www.namibia-forum.ch/

Groet,
Marcel