Auto kopen?

Hallo,

In mei gaan mijn vriend en ik voor 3 maanden naar Afrika. We beginnen in Kaapstad en vliegen vanuit Zambia weer terug naar Nederland. Wij denken erover om een auto te gaan kopen, omdat dit waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan een auto huren.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen, om zo te kunnen beslissen wat ons het beste lijkt. Dus zijn er reizigers die ervaring hebben met het kopen van een auto in Zuid-Afrika en het verkopen van je auto aan het einde van de reis? Wij gaan niet terug naar het beginpunt dus hebben niets aan een terugkoop-garantie.
Ik ben benieuwd naar de reacties.

Hola,

Ik zit met hetzelfde plan om een auto in Zuid Afrika te kopen. Wat zijn jullie ervaringen en wil je die met me delen?

Jolanda

Ik heb in 2002 mijn eerste 4x4 gekocht in Pretoria. Nu in het bezit van een Land Cruiser. T’is een heel gedoe maar het kan lonend zijn. Je moet daar wel een (fake?) adres hebben…

Overwegen jullie een buy back deal? Je koopt een 4x4 en ik koop hem gegarandeerd terug. Van te voren goede afspraken maken. Zou een optie kunnen zijn. Kost je iets meer maar dan ben je een hoop zorgen kwijt.

Mail mij maar!

Gr. Hans
info[@]come-along.nl

http://i300.photobucket.com/albums/nn9/schoelink/logo1.jpg