Na het halve forum doorgespit te hebben, heb ik ook besloten in Perle d’or te verblijven. Ik ga stagelopen bij een advocatenkantoor. Ik zit alleen nog met de autohuur. Het huren bij Hertz vind ik nog best wel prijzig, maar werd mij wel als betrouwbaar aangeraden. Weet iemand hoe het zit met een auto kopen (vrijwaren, verzekering etc.) en of dat makkelijk gaat als je daar eenmaal bent? Kan je als niet inwoner van aruba uberhaupt een auto op naam laten overschrijven? Ik zag bij andere topics dat er ook studenten een auto kopen. Ik ben eventueel ook bereid een huurauto te delen om zo de kosten te beperken. Wellicht dat iemand in dezelfde periode gaat?
Hallo Ennie, een auto kopen kan hier. Voor zo ver ik weet (het veranderd nogal eens) heb je een belastingnummer nodig wat je kunt halen bij het belastingkantoor. Een auto op je naam schrijven gebeurd daar ook. Wegenbelasting gaat per half jaar en kost 175 gulden per 6 mnd. Verder heb je natuurlijk een verzekering nodig die is ongeveer 80-100 gulden per maand . En je auto moet gekeurd zijn (1 keer per 2 jaar en pick up ieder jaar) Bij overdracht geld de oude keuring nog.
Auto’s is hier wel een prachtig middel om op te lichten. Zorg dus dat je iemand meeneemt die een beetje verstand heeft van wat je gaat kopen, als je dat zelf niet hebt.
Auto huren (betrouwbaar incl alles) is minimaal $450 p/m *bij 3 maanden). voor $ 200 kan het ook maar dan huur je wel bij vaak schimmige bedrijfjes. Raad ik zeker niet aan.
Ik heb zelf een auto gehuurd bij Jay’s tijdens mijn verblijf op Aruba (08-2014/01-2015). Huren blijft prijzig maar de service is wel echt prima. Ze pikken je evt. op het vliegveld/perle op en de auto’s zijn redelijk nieuw. Daarnaast zou je een studentenkorting krijgen als je bij Perle verblijft, maar ik weet niet meer of dat echt heel veel verschil maakte. Succes ermee!
Ah oke, Perle d’or werkt nog steeds samen met Jay’s Carrental idd. Op het forum zag ik veel negatieve ervaringen met verhuurbedrijven waar perle mee samenwerkte, vandaar dat ik daar wat huiverig voor was. Kosten zijn $ 500 per maand bij Jay’s begreep ik. Goed om ook een positieve reactie te horen. Dank je!
Jay’s staat idd niet bekend om allemaal positieve ervaringen. voor een lange termijn huur kan je zeker onder die prijs zitten incl verzekering bij een grote verhuurmaatschappij. Voordeel daarvan is dat er altijd direct service is en bij problemen direct een andere auto.
Klopt, ik heb even nagekeken en ik betaalde 532,- dollar (incl. verzekeringen) per maand. Niet goedkoop, en je kan zeker wel goedkoper huren als je echt wil maar of de auto’s er ook beter op worden vraag ik me af. Maar de service is wel echt prima. Ik heb in vijf maanden tijd twee keer pech gehad met de auto (Hyundai i10 automaat), door onbekende oorzaken maar beide keren waren ze er met twintig minuten om me te helpen waarna ik vrij snel weer door kon. Die extra service was voor mij vooraf de reden om voor een verhuurbedrijf te kiezen, vooral omdat ik dus onbekend was op Aruba en de zekerheid wel fijn vond. Je zou het even af kunnen wachten, maar een auto is mijns inziens wel echt een must, vooral als je op Perle zit.
Ik heb dan ook maar even wat nagetrokken. Goed bedrijf is wat mij betreft amigo. 450 $ p/m bij minimaal 3 maanden incl verzekering. Dit wel vooraf regelen en aangeven dat je voor long term wilt huren. middenklasser, geen nieuwe auto maar wel betrouwbaar. Is er iets dan staan ze 7 dagen per week klaar.
Hotweels heb ik ook goede ervaring mee. Ze hebben niet zo veel auto’s. Volgens mij 50$ p/d incl verzekering. Je zou even kunnen checken wat hun met long term doen. Wat ik mij kan herinneren gaan zij niet veel lager dan die 50 $.
Bedankt voor alle info! Ik kan nu zeker een keus maken. Ik twijfel tussen Hertz en Amigo nu, maar Amigo spreekt me meer aan omdat zij ook aan ophaal en brengservice doen. Prijstechnisch scheelt het niet veel, Hertz verhuurt ook vanaf 470 - 570 $
Hertz nemen! Geen Amigo. Persoonlijk hele slechte ervaringen mee. Oude accu gestolen uit geparkeerde auto voor het huis en onze gasten moesten perse een hele nieuwe accu betalen, ondanks afgesloten verzekering. Nooit meer Amigo voor onze bezoekers