Autohuur

Hallo,

Gezien de laatste forumberichten mbt autohuur redelijk verouderd zijn, bij deze mijn vraag.

Wij zullen per november 2013 voor onbepaalde tijd gaan wonen en werken op Aruba.

Waar huur ik nu het best / goedkoopst een auto op het eiland?

Groet,

Remco en Rob

Toyota levert in het algemeen nette auto’s tegen een redelijke prijs. Hertz ook en hier valt ook nog wel eens te onderhandelen. Kijk uit met kleine verhuurbedrijven, die hele goedkope auto’s aanbieden maar vaak knoeien met verzekeringen of de auto is eigenlijk te oud om nog te mogen rijden. Neem liever een bekende (internationale) verhuurder, dan weet je zeker dat je veilig rijdt en je hebt verhaal als er iets mis mocht gaan. Succes

Tnx!!

Zoals Grumpy al aangeeft, ivm (vooral kleine) bedrijven (zoals mipos) die auto’s niet verzekeren kan je het beste huren bij bekende bedrijven als Hertz of BudgetAruba. Nadeel wel is dat het huren van auto’s hier wel duur is. Uit eigen ervaring weet ik dat middelkleine bedrijven als Speedcars en Amigos ook betrouwbaar zijn. Let dus niet alleen op de prijs (!)

Speedcar rental heeft mij (in 2011) 3 maanden voorzien van een prima toyota yaris met airco… De prijs was ook oke!

groetjes Lorraine

Hoe zit het met het kopen van een scooter?

Ik ga ook voor langere tijd naar Aruba, en wil graag een scooter kopen. Is dat mogelijk?

Ik zou het je niet aanraden om een scooter te kopen/huren op Aruba. Er is niet veel aanbod kwa scooters op Aruba omdat het niet gebruikelijk is om deze te gebruiken op het eiland. Het is zelfs vrij gevaarlijk om scooter te rijden gezien de vele onverharde wegen en het vaak chaotische verkeer (vooral in de spits). Hiernaast is het niet aan te raden s’avonds met een scooter te rijden. Een auto is stukken veiliger. Mocht je toch een scooter wilt aanschaffen, zou je even kunnen informeren bij George Cycle Rentals om te kijken of zij nog iets te koop hebben staan/verkooppunt weten of wellicht bij Pricemart (dat is de ‘Makro’ van Aruba).

Aah thxx voor je reactie. Ik ga er dan nog maar even over nadenken :slight_smile:

iemand ervaring met aruba-car-rental.com? Op de prijsopgave staat iig verzekering e.d…

Overigens…scooter is idd niet gebruikelijk, maar kan wel hoor! Toen ik een half jaar op Aruba woonde heb ik zelfs gewoon een fiets gekocht en daar een half jaar lang elke dag alles mee gedaan! Was wel in 2005…