Hallo allen,
Eind mei reizen wij voor 14 dagen af naar Las Vegas en de Nationale Parken. We hebben een auto gehuurd en verblijven 's nachts in hotels. Niet alle hotels hebben een koelkastje. Nu is ons plan om een koelbox te kopen als we aankomen. Vroeger hebben we vaak boxen gekocht van piepschuim en ijsblokjes uit de ijsmachines in de hotels daarvoor gebruikt. Maar we denken erover nu een 12V koelbox te kopen. Ook zijn er omvormers te koop die 12V omzetten naar elektra.
Wie heeft hier ervaring mee? Zou zo’n koelbox in Las Vegas te koop zijn? En hoe duur zou het kosten? Ik zag wel coolers zonder 12V aansluiting die je al voor weinig geld kunt kopen bij de Superstore maar ik ben er niet achter gekomen of die ook 12V boxen verkopen. We hebben wel een koelbox nodig omdat ik medicijnen koel moet houden en de temperaturen behoorlijk op kunnen lopen. Nog andere ideeën?
Ik zou geen 12V koelkastje kopen. Ze zijn een stuk duurder dan zonder 12V. Ook de koeling door 12V werkt minder dan als je ijs of bevroren water in de box legt. Coleman verkoopt uitstekende koelboxes. We hebben er meestal een voor 36 cans, met een deksel met uitsparingen voor glazen eb blikjes. Je kan ze kopen bij WalMart. Goed boxen zijn tussen $ 15,-- en $ 20,-- We hebben er ook wel eens een gehad met wieltjes. Dat was helemaal gemakkelijk. Ijs kan je overal kopen. Leg het ijs bovenop, niet onderop. Het komt tegenwoordig maar zelden voor dat we een hotelkamer hebben zonder ijskast (je). Heeft deze een vriesvak leg dan flesjes water erin (niet helemaal vol anders zetten ze uit) . Dat water blijft de hele dag koud in een gewone koelbox en koelt uitstekend.
Een niet aan te bevelen optie (de andere mensen willen ook ijs) is zakjes te vullen met ijsblokjes uit de hotelmachine maar deze ijsblokjes zijn veel dunner en koelen lang niet zo goed als een bevroren fles water of ijs uit de supermarkt.
In vroeger tijden namen we wel eens een koelboxje (12 cans) mee in de koffer. Doen we niet meer alhoewel de box wel geschikt was om kwetsbare spullen in op te bergen.
Yeehaw
Bedankt voor de reactie. Ik zal er dan nog eens goed over nadenken wat we zullen doen. Onze ervaring met een 12V koelbox in onze auto is op zich wel goed. Wel doen we er als het even kan ook nog iets bevroren in of een accu. Dan blijft het echt behoorlijk lang koud.
Hoe ziet dat ijs wat je in de supermarkt kunt kopen eruit? Is dat speciaal voor die boxen bedoeld? Waar vind je dat in de supermarkt? Moet je dat dan iedere dag eerst kopen in de supermarkt of als je wel een koelkastje hebt op de kamer kan je dat dan weer invriezen? Kan er water uitlekken zoals onze ervaring is met die ijsblokjes uit de hotelmachines?
Ik heb alle hotels erop nagekeken en we hebben 3 keer geen koelkastje op de kamer. Omdat het een georganiseerde reis betreft kan ik dat ook niet veranderen.
Je kan vragen of ze een koelkastje op de kamer willen plaatsen. Kost wel extra. IJs uit de supermarkten zijn grote zakken. Niet altijd even handig. Je kan in de hotels zonder koelkast ook vragen of ze even wat flesjes water in hun diepvries willen leggen. Niet vergeten bij vertrek er weer om te vragen…
Ik neem gewoon een opvouwbare koelbox mee met platte koelelementen. Er is altijd wel een koelkast waar je deze kunt koelen
Als je de optie hebt: iedere avond 1 tot 3 flesjes van 33-50cl met water invriezen (afhankelijk van de koelbox grootte), dat is inderdaad ideaal. Als de koelbox goed afsluit, blijven ze soms wel tot 2 dagen koel.
Liever geen groenten/fruit/medicatie te dicht bij het ijs laten komen, want het mag niet echt vriezen. Afgifte van de koude kan enigszins beheerst worden door de flesjes in een handdoekje te wikkelen.
Bedankt voor de tips. We zullen bekijken of we zelf nog iets mee kunnen nemen ( opvouwbare koelbox met accu), maar ik ben bang dat we niet zoveel ruimte in de koffer overhouden omdat we kleding moeten meenemen voor zowel hitte als kou en ertussen in( we gaan na de Parken ook nog 14 dagen naar Canada ( icefields).
Dan is een koelbox kopen en kijken of we ijs moeten kopen of via waterflesjes invriezen de volgende optie. Het zal wel lukken denk ik.