Auto hut in cuba

Wie weet een betrouwbare en niet zo dure autoverhuurbedrijf in Varadero?
vast bedankt. Ilse

Beste Shewnaik,

Ik heb een aantal adressen van autoverhuurbedrijven in Varadero. Ben je van plan om ter plekke een auto te huren of wil je dit vooraf regelen? Meer informatie en tips over het huren van een auto in Cuba heb ik beschreven op mijn infoblog.

Als je nog vragen hebt, stel ze hier dan gerust!

Alle auto’s op Cuba zijn een hut dus je titel klopt prima :slight_smile:

Goedkoop en betrouwbaar zijn geen communistische woorden… er is ook een andere manier: auto huren op Cuba?

Goed stuk en goeie info Mallecon!

Ik zie wel iets wat ik niet herken, namelijk “Als je CubaConga niet gelezen hebt, krijg je bij het inleveren van je auto een boete van 100 CUC. (Niet dat ze vragen of je het gelezen hebt maar omdat ze een trucje met je contract uitgehaald hebben.)”. Wil je niet vragen de inhoud van je boek te verraden, maar misschien kun je een tipje van de sluier lichten? :slight_smile:

Je moet maar eens gaan kijken bij de autoverhuurstalletjes op het vliegveld waar mensen hun auto weer inleveren… Gewoon een half uurtje rondhangen.
Die boete krijg je omdat je niet aan de ‘onderhoudsverplichtingen’ voldaan hebt… En er vallen heel veeeeel boetes die braaf betaald worden… De oplossing is boos worden, schreeuwen en weglopen… dan gebeurt er verder niets omdat ze het niet van je CreditCard afhalen.

Dank je.

Graag gedaan Ilse (zie ik nu). Veel plezier alvast en hopelijk deel je hier nog wat ervaringen.

@Mallecon: Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar goed om te weten voor als het een keer voor gaat komen.

@Viatori, Jij krijgt er ook geen last van. Jij bent een Camajan en dat straal je uit… ze kijken wel uit :slight_smile:

Dit is een probleem voor de beginnende Cubaganger… Net als lekke banden oplopen bij benzinestations of rare boetes krijgen of parkeer chantage… Jij en ik worden direct herkent als ‘Mas Cubano que nosotros’.

Hahaha…de lekke band hebben we wel een keer meegemaakt! En daar hebben we de hele reis mee gereden. Om de dag even naar de ponchera! En hier werden we altijd fantastisch geholpen en het was nog gratis ook. Natuurlijk gaven we wel elke keer een kleine fooi, waardoor we op het einde van de reis misschien meer geld aan fooi voor de ponchera hebben opgemaakt dan dat we kwijt zouden zijn aan een nieuwe band. Maar dan hadden we al deze leuke bezoekjes aan de ponchera wel moeten missen. Bijzondere mensen met bijzondere skills…heel anders als in Nederland.