Auto huren: waar???

Mijn vriend en ik gaan half februari - half maart naar Cuba. We willen graag een auto huren maar via het reisbureau waar we onze vlucht geboekt hebben, lukte dit niet (of het was erg duur). Nu hebben we sites op internet bekeken maar zien door de bomen het bos niet meer. Soms lijkt het goedkoop maar dan komen er nog verzekeringen bij, en vervolgens blijkt dat er een eigen risico is van plm 350 euro. We horen veel indianenverhalen over mogelijke ongelukken, politie die je graag bekeurt, Cubanen die autodoppen, velgen enz stelen, je kunt je auto eigenlijk nergens even rustig laten staan enz. Vraag 1: Is dit zo, of zijn deze verhalen enigszins overdreven? Vraag 2: Als we nu een auto willen huren: WEET IEMAND EEN GOED BETROUWBAAR BEDRIJF/WEBSITE OM EEN AUTO TE HUREN? Vraag 3: Of is het ook goed mogelijk dit pas op Cuba te doen? (dat zou fijn zijn: af en toe een auto huren maar niet de hele maand). We horen dat de kans groot is dat er dan geen auto’s meer beschikbaar zijn. Is dat zo?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, vooral op mijn 2e vraag. Alvast hartstikke bedankt!

Goede vraag. Wij gaan ook in februari, een maand.
Ik zoek een betrouwbare, niet te dure site/auto :slight_smile:

Ik ben afgelopen zomer in Cuba geweest en wij hadden hetzelfde probleem. We konden vanuit Nederland geen auto meer huren. Dus we hebben besloten om de gok te wagen en kijken wat we in Cuba aantroffen, de tickets waren immers al geboekt! De eerste nacht sliepen we in Havana in hotel Telegrafo en in de lobby van het hotel zat een mannetje van Cubacar. Deze kun je vinden in de meeste grote hotels in het centrum van Havana (zie evt. de Lonely planet).

We konden daar zonder probleem een auto huren (Kia) Met creditcard betaald, verzekering zat er op. Verder is het niet waar dat Cubanen dingen van je auto stelen. Wel is het zo dat mensen vaak geld vragen om op je auto te passen (1 of 2 euro) Ik raad je wel aan dat te doen. Ze letten namelijk echt goed op je auto! De eerste nacht liep er een dronken man langs onze auto en trok de zijspiegel van de auto af. De man die wij geld hadden gegeven om op onze auto te passen heeft ons geholpen met verzekering en zelfs de politie kwam erbij aan te pas (met vingerafdrukken en gipsafdrukken aan toe!) We kregen geen nieuwe auto of spiegel van de verhuurmaatschappij, maar we hoefden ook niks te betalen, want hij was goed verzekerd. En met één spiegel rijden was ook nog wel te doen.

Ha Ibartels, bedankt voor je reactie en leuke verhaal.
We hebben inmiddels een auto kunnen huren via cubacar. En Duits bedrijf maar (sorry, klein grapje) het ging allemaal prettig.
Iemand van deze site reageerde ook met een prima aanbod, erg aardig (iemand van een talenreis) maar toen hadden we de vraag juist al aan dit Duitse bedrijf gesteld, anders waren we met haar in zee gegaan.
groetjes

Fijn dat dat geregeld is! Veel plezier!! Heb je nog vragen mag je ze altijd stellen!

Ik vind de huurprijzen buiten properties. Ik wil in oktober 13 dagen met een huurauto rondreizen, maar de prijzen zijn zo hoog dat ik niet weet of ik mijn budget wel rondkrijg. Jammer hoor. Ik snap niet zo goed waarom het zo duur moet zijn.

Inderdaad. je kunt net zo goed )of beter’ met openbaar vervoer reizen en af en toe tax’s nemen - goedkoper en net zo makkelijk. Als je die prijs in gedachten neemt kun je zelfs best vaak een taxi nemen. met auto is ook stressvol: drukke steden in/uit…

Ik heb het in 2009 via Kuoni geregeld hier in Nederland. Prima geregeld, alleen daar aangekomen bleek de geboekte auto er niet te zijn. We moesten een klein beetje bijbetalen en kregen toen een station. achteraf waren we daar heel blij mee omdat we makkelijk de plaatselijke bevolking mee konden nemen, een hele ervaring.
Ik weet niet of Kuoni nog steeds alleen los autoverhuur heeft