Auto Huren

Hoi,

Ik ga binnenkort samen met mijn vriendin voor 3 weken naar Costa rica, Nu willen we graag een auto huren, maar wat zijn ongeveer de kosten voor een kleine 4wd, en welke verzekeringen heb je nodig? Op internet zie ik dat de verzekering vaak veel meer kost dan de autohuur zelf.

Grtz Bram

Vraag eens bij Tierra Verde reisorganisatie in CR
Succes
Lia

Een Daihatsu Bego, een klein 4wheel aangedreven auto ( die heb je hier wel nodig!) kost in het hoogseizoen 2011 U$310 per week, dat is incl een basis verzekering. De borg is U$750.
Neem je er een AER verzekering bij dan betaal je daarvoor U$16 per dag en is de borg slechts U$250.
**ERA : Key Services (lost or locked in car,) Tire Change, Jump Starts , and Gas Service in case you run out of gas will be provided at no cost. If customer prefers not to participate they must decline participation upon rental and be responsible for any “Service Fees” in the event said customer requires any of the services listed above. **
Er zijn diverse autoverhuurbedrijven die weer andere voorwaarden hebben of aan het eind van de rit ineens met extra rekeningen komen ( auto wassen e.d.) Er zijn zelfs bedrijven die tweedehands auto’s vehuren, daar mee moet je erg oppassen. Zelf heb ik goede ervaringen met Thrifty,
Maar kijk eens rond op het internet of je wellicht betere condities en prijzen tegenkomt!
Een auto huren betekent altijd dat je moet beschikken over een geldige creditcard met voldoende saldo (i.v.m. de borg)

Er is een webside www.123hjemmeside.no/costarica met alle informatie over prijzen en verzekering op page "autohuren in Costa Rica.
Je kan heel goedkoop je huurauto verzekeren met een huurautoverzekering, die je bij een firma in Engeland via internet kan kopen.