Hebben plannen om Jan 2010 voor eerste keer naar Brasil [natal] te gaan voor 3 a 4 weken, start in Hotel en eindigen in hotel in Natal.
Willen na dag 5 relaxen auto huren en trips gaan maken met stoppen waar bevalt en doorgaan als het minder is. Op einde vak, terug komen in Natal ,auto inleveren ,en laatste 5 vak dagen weer relaxen.
Heeft iemand ervaring met zelf auto rijden in straal van 500km rondom Natal? Goede wegen,? veilig autorijden.? Ter plekke makkelijk/veilig parkeren, overnachtingen vinden? Nieuwe autos voor verhuur? We hebben dit destijds in Mexico /Cuba gedaan, was uitstekend te doen. Graag reacties B.V.D:vak02:
veel antwoorden mogelijk op je vraag natuurlijk. Wat voor auto je krijgt hangt van de maatschappij bin wie je huurt. een gerenomeerde internationale maatschappij zal een hoger huurbedrag vragen, daarvoor een nieuwere auto, een lokaal bedrijfje met bodemprijzen zal dit echt niet doen, zelfs niet ondanks beloften die gedaan worden bij t boeken.
De wegen. tja hangt er vanaf waar je heen gaat. Er zijn veel asfaltwegen. Weinig met nederlandse standaarden echter, maar op zich geen probleem. Ga je van t asfalt af kun je van alles verwachten. ligt eraan welke weg je neemt uiteraard.
Over de veiligheid zou ik me niet te druk maken. In de grote steden loop je meer kans beroofd te worden dan in t binnenland. Wij hebben heel wat afgereisd in geheel Brazilie, nog nooit een probleem met veiligheid gehad, niet in de verste uithoeken.
Ik kom net (19 mei) uit Natal met de Taxi naar Fortaleza vanwege het feit dat de grondstuwardess van Gol ongelooflijk stug was en ons niet meer liet inchecken 20 min voor tijd! Koste ons behalve het al betaalde ticket en een brok zenuwen vanwege de hoge snelheid en de gaten in de weg nadat we in Ceara kwamen ook nog een R$ 500 voor de taxi! Wegen in en rond Natal zijn goed en veilig. Hotels te over! en normaal geen probleem om in te checken!
Alle twee bedankt voor jullie reactie en voor goede Info t.a.v. autohuur.!
We huren zeker bij een Internationaal autoverh bedrijf.
Fijn te weten dat de wegen “goed” te doen zijn, [we hebben kilometers!!! “ervaring” met Cuba wegen!!!]
Kijken nu al uit naar komende reis!! Nogmaals Bedankt!!!