auto huren, ter plaatse huren of vooraf via internet?

Wij gaan in mei een weekje naar Cuaracao. We verblijven in het Kontiki Beach resort bij Mambo Beach. Nu willen we ook iets van het eiland zien dus we dachten er aan een auto te huren. Wat is handiger, ter plaatse huren of vooraf via internet? We hebben een transfer bij de reis dus ophalen op het vliegveld is niet handig. Scheelt het veel in de kosten? Wat is een goede organisatie voor niet al te veel geld? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ook wat betreft ons hotel. Bedankt alvast!

Wij zijn tot nu toe drie keer op vakantie geweest op Curaçao en hebben zeer wisselende ervaringen met huurauto’s. Een bedrijfje waar je voor een goede prijs een redelijke auto huurt, is GenG autoverhuur (even googlen). Bij hen is het handig/nodig om van tevoren contact te leggen via internet en een huurovereenkomst met ze aan te gaan. Kun je prima doen. Zijn erg aardige mensen. Verder hebben wij heel goede ervaring met Cura-car rental (ook even Googlen). Hij heeft zeer nette, betrouwbare auto’s voor een redelijke prijs. Bij hem hebben wij de laatste keer gewoon ter plekke een auto gehuurd. Keurige man die bereid is om een stapje meer voor je te doen.Een bedrijf waar je zeker geen zaken mee moet doen is Want2dive!!! Zij verhuren gevaarlijke wrakken en na terugkeer naar Nederland kun je naar je borg fluiten. “Pure oplichting”, zou ik zeggen. Veel plezier op Curaçao.

Hoi Bouwmeester,

Bedankt voor je reactie.
Ik had al wat gegoogeld maar lees verschillende berichten over G en G. Ik huur meestal via de wat bekendere organisaties zoals Avis, Budget of Alamo. Die zijn wel wat duurder dat dan weer wel.
Bedankt in ieder geval voor je tips!

Gisteren bij Kassa (voor de Belgen onder ons, consumenten programma) hebben ze internet vergeleken met ter plaatse reserveren en daar kwam uit dat het via internet echt veel goedkoper was. Daarnaast veel prijsverschillen bij de verschillende bedrijven en bookingsites. Het onderzoek richtte zich gisteren op Barcelona maar ik gok dat het ook voor andere plaatsen geld.

Hallo Caroline,

Met Cura-car rental hebben wij zeer goede ervaring. De man die dit bedrijfje runt, heeft een goede baan en hij hoeft er dus niet van te leven. Zijn auto’s zijn nooit oud en worden, voor Curaçaose begrippen, buitengewoon goed onderhouden. Mijn ervaring is dat de grote (internationale) bedrijven in verhouding veel te duur zijn. Ik hoop dat je een fijne vakantie zult hebben.

Prins Car rental hebben ook goede auto’s en niet duur. Wij raden altijd onze gasten aan om daar te boeken.
Fijne vakantie!!