auto huren op Aruba --- LET OP

Het is natuurlijk vrijwel over de hele wereld hetzelfde maar toch wil ik onderstaande met komende Aruba gangers delen omdat ik de afgelopen 6-12 maanden hier redelijk veel drama en leed over heb gehoord.

Als je een auto huurt dan staat er vrijwel altijd “incl verzekeringen”. Vraag goed na wat hier mee bedoelt wordt. Bijna altijd betekend dit bv WA en inzittenden. In geval van een ongeluk door je eigen schuld (of waarbij schuldvraag onduidelijk is) betaal je zelf voor de schade aan het voertuig en je bent je borg kwijt. Dat kan al snel oplopen van enkele honderden $$ tot vele duizenden als de auto ‘total loss’ is.

Ik kan gevallen waarbij er meer dan vijf tot acht duizend euro afgerekend moest worden.
Aangezien de rijstijl op Aruba anders is dan in Nederland loop je ook nog eens een redelijk groot risico.
Let ook op alle voorwaarden waar je aan moet voldoen om bij schade (niet door jouw toedoen) via de WA verzekering uitgekeerd te krijgen.
bv: geen andere bestuurder dan de huurder, niet aan de noordkust of offroad rijden (en het is hier al snel offroad), geen dieren in de auto, etc

Je kunt je extra bijverzekeren maar dat kost al snel 10 -15 $ per dag. Dus zeker voor long term rental loopt dat bedrag zo maar gelijk aan de huurpijs per maand. Huur je voor 1 of enkele dagen raad ik aan het zeker wel te doen.

grtz en een veilig verblijf op dit mooie eiland
:vak02:
Q