Auto huren in San Pedro de Atacama

Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is een auto te huren in San Pedro.
We komen met de bus uit Argentinie willen eigenlijk niet eerst naar Calama om een auto daar op te halen.
Is trouwens wel verstandig om op eigen houtje omgeving San Pedro te verkennen of kan je beter de georganiseerde excursies boeken en zo ja bij welke reisbureau ?
We horen graag jullie ervaringen.
Groetjes,

Volgens de SPA gids van 2008 kun je een auto huren bij:

Maar de grotere autoverhuurbedrijven zitten idd. in Calama: Hertz, Budget, Avis, Alamo en Dollar.

:vak02:
Groeten,
Grietzen

Oja, en als je nog in Argentinie bent, zou ik wel even van te voren checken of ze inderdaad autos verhuren. Want als je persé een huur-auto wilt en er is op dat moment geen auto beschikbaar, dan kun je beter meteen door met de bus naar Calama, daar een auto huren en dan terugrijden naar San Pedro. Het is 94 kilometers rijden van Calama naar San Pedro, dus dat is nog wel te doen.

Overigens zijn er genoeg tour-operaters in San Pedro dus een huur-auto is niet zo heel noodzakelijk. En je kunt ook een fiets huren en naar de Valle de la Luna fietsen, bijvoorbeeld.

Succes!
Grietzen

Grietzen,
Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Groetjes,
Arleta.

ps.
Heb je nog tips welke reisbureaus betrouwbaar zijn ?
We willen ook nog een 4 daagse trip naar Uyuni vanaf SPA boeken.

autohuur is een prima idee voor san pedro en omgeving, je kunt alle tours ook op eigenhoutje doen, el tatio, maanvallei, dodenvallei, laguna miscanti, salar de atacama.
voor el tatio gewoon bij het voetbalveld wachten rond 04:15 en achter de meute aanrijden.
er is 1 benzinestation in san pedro en 2 atm`s.
ga ook zeker de tour doen van alan moury waar je door telescopen naar sterren kunt kijken en ook met het blote oog zie je gigantisch veel sterren en hij geeft op een humoristische goed uitleg over het sterrenstelsel, zijn kantoor zit in de hoofdstraat, ik geloof calle toconao.
veel plezier

Nee sorry, ik kan niet een bepaald reisbureau aanbevelen. Je moet een beetje op je gevoel afgaan daarvoor. Maar in San Pedro is zeker geen gebrek aan reisbureaus.

Hier in Pucon (waar ik woon) heeft de oficina de turismo, zeg maar de chileense tegenhanger van VVV-kantoor, een openbaar boek liggen waarin de reizigers hun slechte of goede ervaringen kunnen achterlaten, een goede bron van informatie over bijvoorbeeld over welke reisbureaus veel klachten zijn. Ik kan mij voorstellen dat de oficina de turismo van San Pedro iets soortgelijks heeft.

Succes!
Grietzen

Kan iemand mij vertellen wat de kwaliteit van de wegen is rond San Pedro?

Ik sta op het punt een auto te boeken bij 1 van de verhuurders in Calama, voor over een maand.

Nu heb ik al een beetje zitten zoeken naar fotos en informatie over de wegen naar salar de tara en de geisers en dergelijke, maar zou toch graag willen horen van iemand met ervaring of het toch verstandiger is een 4x4 of pickup truck te huren in plaats van een normale auto.

Ik ben bereid meer te betalen voor een goeie auto natuurlijk, maar het zou lullig zijn als ik in m’n dure pickup aankom en naast me komen andere aanrijden in een opel corsa :smiley:

Alvast bedankt,

Winfried

de wegen rond san pedro zijn veelal onverharde wegen alleen calama-san pedro en san pedro-grens argentinie (deels) asfalt.
eigenlijk is alles met en normale wagen wel te doen maar een 4x4 auto heeft toch wel meer comfort als je over bulten en kuilen hobbelt.
wij hebben 4 dagen rondgereden in san pedro (suzuki grand vitara bij econorent) en hebben alles zelf gedaan, als je zelf vevoer hebt zijn eigenlijk alle tours goed te doen (4 daagse uyuni uitgezonderd natuurlijk) ook de tatio geysirs, gewoon rond 04:15 uur klaarstaan bij het voetbalveld en de andere auto`s volgen, is circa 2 uur rijden.
vergeet zeker niet de sterrenkijken toer bij alan maury, erg interessant en op een leuke manier uitgelegd en verschillende sterrenkijkers in zijn tuin.
toer is te boeken in san pedro zowel spaans als engelstalig
www.spaceobs.com
succes

Ah geweldig dank je wel, ik had de beslissing al genomen en een pickup geboekt gisteravond

De tatio geisers staan al op de planning inderdaad, we hebben 6 dagen de tijd in San Pedro dus ik hoop dat het genoeg is :slight_smile:

Bedankt voor de tip voor het sterrekijken, dat lijkt me ook wel wat!

Het komt steeds dichterbij, kan niet wachten!!!