Auto huren in Peru: aanrader of niet?

Hallo,

We denken eraan om tijdens ons verblijf in Peru voor enkele dagen een auto te huren en een stukje richting binnenland te rijden. Ik heb op dit forum wel wat oudere reactie’s en nuttige tips gevonden i.v.m. het huren van een auto, maar hoe staat het er tegenwoordig mee?

Welke verhuurmaatschappijen zijn het meest betrouwbaar, welke net te mijden? Welke regio’s zijn ok qua veiligheid, welke te vermijden?
Hopelijk kan iemand een update geven van de huidige situatie en ons al dan niet aan- of afraden om een auto te huren.

Alvast bedankt!

In Lima zelf zou ik geen auto huren vanwege de verkeersveiligheid. In de provincie zou het wellicht mogelijk zijn maar dan zou ik een auto kiezen zonder reclame van het bedrijf (NIET dat er bijvoorbeeld RentaCar of zoiets op de zijkant staat). Dit vanwege de veiligheid. Als buitenlander zijnde trek je in dit land altijd de aandacht. Vaak is dit erg positief omdat je snel aansprak hebt met de hoofdzakelijk uiterst vriendelijke bevolking maar er is dus ook een percentage dat minder vriendelijk is, om het zo maar even te zeggen en jullie dus gemakkelijker doelwit zouden kunnen zijn van criminaliteit.

Persoonlijk zou ik niet weten welke bedrijven betrouwbaar zijn maar ik zou geen enkel verhuurbedrijf zo maar vertrouwen. Als je een auto huurt, zou ik voordat je weg rijdt foto´s maken van de auto en dan vooral de krassen, deuken etc. die al aanwezig zijn en dit ook duidelijk kenbaar maken aan het verhuurbedrijf en wellicht zelfs laten registreren in een document.

Succes met de voorbereiding van jullie reis

MVG,
CuscoPeru.NL
http://www.cuscoperu.nl

Met Europcar en Hertz had ik geen problemen (zitten alle twee o.a. in Miraflores).

Rijden in Lima is wat chaotisch maar daarbuiten gaat het wel (overdag!).

Nadeel van autorijden is dat de politie nogal corrupt is. Als gewone toerist heb je daar geen last van, maar als je auto rijdt wel. Je wordt als buitenlander nogal eens aangehouden voor zogenaamde overtredingen die je helemaal niet hebt begaan. En dan wordt het contant afrekenen.

1 like