Auto huren in Canada

Hoi allemaal,

Ik ga hopelijk volgend jaar op uitwisseling naar Canada (fingers crossed!) en wil graag voordat ik begin op de universiteit daar een paar weken rondreizen. Waarschijnlijk met mijn ouders en broer omdat ik het leuk vind als zij het land ook zien. Echter ben ik zelf op het moment bezig met mijn rijlessen, ik hoop mijn rijbewijs over een paar maanden te halen. Kan je in Canada in een huurauto rijden als je nog geen jaar je rijbewijs hebt? Ik zou natuurlijk niet zelf op pad gaan met zo weinig rijervaring maar het lijkt me wel leuk om stukjes te kunnen rijden als dat mogelijk is. Ik heb al een beetje op internet gezocht maar werd er eigenlijk niet veel wijzer van. Ik ben wel bekend met de young driver fee maar die neem ik dan voor lief, zou het jammer vinden om helemaal niet te mogen rijden als ik wel mijn rijbewijs heb.

Groetjes,

Loes

Leuk dat je komend jaar naar Canada gaat :slight_smile: Weet je ook al in welke regio/stad?

Ik heb twee keer via Alamo.nl een auto gehuurd in Canada. Ik kan daar niets vinden over dat je minstens een jaar je rijbewijs moet hebben. Dit verbaast me eigenlijk wel, ik heb in het verleden dergelijke voorwaarden wel eens gezien bij autoverhuurders.

Via Auto huren in Canada voor uw rondreis via Alamo.nl? kan je linksonder de voorwaarden van Canada vinden:
https://api.alamo.nl/av/pdf/CA.pdf
Er staan hier enkel voorwaarden met betrekking tot leeftijd, maar niet met hoe lang je je rijbewijs hebt. Het lijkt er dus op alsof dat niet uitmaakt.

Er zit een nederlands bedrijf achter de site, je kan ze volgens mij gewoon bellen om te dubbelchecken.

Uiteraard zijn er nog meer verhuur bedrijven, die zullen als het goed is ook hun voorwaarden ter inzage moeten hebben.

kijk ook even op sunnycars.nl erg goede ervaringingen mee

Hopelijk naar Calgary dus dan hoop ik toch wel even een tripje te maken door de nationale parken die daar in de buurt liggen!

Dat zou wel mooi zijn… Als je daar voor langere tijd zit zou je er ook over kunnen denken om een auto te kopen. Dan kan je (bij wijze van spreke) ieder weekend naar Banff met maar 1,5 uur rijden.

Helaas maar 4-5 maandjes! Bovendien heb ik dan net mijn rijbewijs dus denk niet dat het een goed idee is om dan gelijk alleen in de bergen en sneeuw te gaan rijden, haha.