Heb nog 2 vragen ivm onze Marrakech reis. Kan iemand ons een adres en/of naam geven waar we in Marrakech een auto kunnen huren voor 2 a 3 dagen? We willen met de auto oa Quarzazate bezoeken.Wat zijn ongeveer de prijzen ( we willen een gewone auto, het gaat ons puur om ergens te komen) en zijn er zaken waar we op moeten letten ( borg?, verzekering?)?
Daarnaast willen we met de bus op een dag heen en weer van Marrakech naar Essaouira? Heeft iemand daar ervaring mee?
rijbewijs heb ik niet-en er rijden ook volop bussen naar Ouarz ex Mar.
Bus naar Essa: er zijn 2 verschillende, de beste is SUPRAtour-van de spoorwegen-halte naast treinstation-en ze doen dagretours (die meer kosten als 2 enkeltjes-dat kom omdat je aldus verzekerd bent van en plaats in de laatste retourbus-anders is dat maar afwachten of ie al vol is)
de gewone, naar onze begrippen vaak nogal afgetrapte (vele zijn 3e/4e hands oude NL/BE toerbussen…-uit de jaren 60 of zo) bussen rijden ook-bijna elk uur-meestal overvol-gewoon naar de gare routiere en mondje open en vragen. duurt iets van 3-3,5 uur (meen ik-bind me er niet opvast) zoals altijd vind je dit soort info i elke praktiese reisgids
Inderdaad, neem zeker Supratours of anders CTM, dat is de andere overheidsmaatschappij met veilige bussen. Ze vertrekken in Marrakech om 8u30 en om 12u30, het kost zo’n 70 Dirham enkel. Ze keren terug in Essaouira om 12u30 en om 17u. Van Marrakech naar Essaouira duurt zo’n 3 uur. Wel best even een ticket op voorhand boeken.
De andere maatschappijen zijn pure folklore, maar niet echt betrouwbaar.
Hi BKKflyer,
wat ik uit hanneke’s berichtje uitmaak is dat ze geen heel tijdschema zoekt maar ervaringen van mensen die ope en neer in 1 dag zijn gegaan naar essaouira.
Ikzelf denk dat dat een erg hectisch dagje zal zijn in een leuk stadje. Jammer om steeds de tijd in de gaten te moeten houden terwijl je lekker op het strand kan lopen en kan shoppen in de mooie medina (leuker en goedkoper shoppen dan in Marakesh). Ik denk dat het wel mogelijk is (heb het zelf niet gedaan) maar Essaouira is een leuk stadje om ook 's avonds even rond te struinen. Maar ik snap dat jullie wat minder tijd hebben na het advies van de nacht in de woestijn ; )
Groetjes Lotte
dan zijn we het eens-maar met het dienstregeling wordt al duidelijk dat je hooguit dus van 12.00 (aan) tot 17.00 (want je moet 20 min tevoren weer bij de Suprabus zijn-inchecken etc.)-dus net 5 uur in de (hete!) namiddag kan doorbrengen=precies wat je nog eens vertelde.
Sjoppen kan je overal (eerlijk gezegd heb ik nou nooit zoveel verschil tussen al die mdina’s kunnen ontdekken), naar Essa gaat men vanuit een hete stad in het binnenland toch vooral om de plage+mer=strand+zee (tjee-besef nu dat ik die woorden nog nooit van iemand uit Maghreb in het Arabisch heb vernomen) te beleven, dunkt me. salam.