Hallo allemaal,
Bij deze zal ik mij even voorstellen
Ik ben Heidi, 38 jaar, getrouwd en we hebben 2 zoons van 10 en 7 jaar oud.
Mijn man is in Melbourne geboren en opgegroeid en op z’n 23e naar Nederland gekomen. Zijn ouders wonen nog in Melbourne en ook verdere familie zoals zijn ooms, tantes en neven/nichten wonen in de buurt van Melbourne.
Vanwege zijn Nederlandse ouders heeft hij zowel de Australische als Nederlandse nationaliteit. De jongens idem dito. We reizen dus met 7 paspoorten als we naar Australie gaan
Vanwege mijn schoonfamilie in Australie proberen we zo vaak als het mogelijk is naar Australie te gaan. Ik ben er tot nu toe 5 keer geweest, mijn oudste zoon 3 keer en de jongste is er 1 keer geweest. Volgend jaar staat er een nieuwe vakantie gepland richting Australie.
Tijdens al die vakanties hebben we veel plaatsen bezocht
Hier is mijn lijst van bezochte plaatsen
VICTORIA:
Melbourne, Melbourne Zoo Melbourne aquarium, Werribee Open Range Zoo, Healesville Sanctuary, Philip Island en penguin parade, Lakes Entrance, Wilsons Promontory, ferry Queenscliff-Sorrento, Indented Head, Portarlington, Geelong, Puffin’Billy, Arthurs Seat, Moomba Festival, Bendigo, Central Deborah Goldmine and talking tram, Discovery and science centre, Bendigo Fun Factory, Bacchus Marsh, Ballarat, Great Ocean Road, Warnammbool, Shepparton, Echuca and their paddlesteamers.
TASMANIA:
Hobart, Port Arthur, Tasmanian Devil Park, Strahan, Spirit of Tasmania night boat
SOUTH AUSTRALIA:
Adelaide, Victor Harbour, Granite Island, Urimbirra Wildlife park, Mount Gambier
QUEENSLAND
Brisbane, Mount Coo-tha, Surfers Paradise, Aquaduck adventures, Wet 'n Wild Waterworld, Sea World(2x), Hervey Bay, Fraser Island (KingfisherBay Resort) Caloundra, Australia Zoo, Noosa, Noosa National Park and South Strathbroke Island.
Volgend jaar gaan we wederom naar Melbourne voor familiebezoek en dan in de 2e of 3e week willen we naar Cairns. We hebben inmiddels een leuke Big4 camping op het oog. Van daaruit willen we dan uitstapjes maken naar Port Douglas, Kuranda, Cairns Zoo en Fitzroy Island.
Ik denk dat jullie wel weer even genoeg van me weten…
Groetjes Heidi