Australie voor pensionados

Over enige jaren ben ik van plan met werken te stoppen en me te vestigen in Australie. Ben dan, als het meezit,:slight_smile: 61 of 62 jaar oud. Ik ga dan met m’n vrouw van het pensioen leven welke ik dan maandelijks krijg overgemaakt. Althans dat is 't plan. Ik lees hier wel over werken en wonen maar niet veel over pensioneren (heb genoeg gewerkt) in Australie. Kom ik nog wel in aanmerking voor een VISA en hoe zit het met belastingen op pensioen. Enz, enz…:confused:

Is er iemand die me hier iets over kan vertellen?

Bedankt

Hallo daar,
Ik heb 5 jaar in ecuador gewoond en ben net terug…heb vanuit m´n lijfrente een maandelijks inkomen van 1050 euro en kon daar in ecuador prima van rond komen. Moet in australie ook lukken. Ben benieuwd of jullie al wat wijzer zijn geworden over allerlei belastingen etc.
mijn mail is: [EMAIL=“poorter55@gmail.com”]poorter55@gmail.com
ik hoor graag wat.
Nomade

Hallo pensionados,

Mijn WWnaam is Crocosima en ik zou ook graag naar Australië of NZ willen over 1 jaar wanneer ik met pensioen ga.
Maar ik ben alleen en zou graag ergens aanhaken :slight_smile: . Zijn jullie inmiddels al overgestoken?Ben nl. Benieuwd.
Groet,

Tenzij je vermogend bent, zou ik nergens op rekenen. Op de site www.immi.gov.au staat welke visa er zijn. Wie geen familie in de eerste graad in Australië heeft, resteert niets anders dan een ‘investor retirement visa Subclass 405’ Is een visum voor 4 jaar waarbij 750.000 dollar in Australië moet worden ‘geïnvesteerd’. Maar dat mag ook het aankopen van een huis zijn. Verder moet men zichzelf compleet medisch verzekeren en geldt het visum voor 4 jaar. Daarna is, bij gebleken goede gezondheid en als je niet gezocht wordt door de politie, verlenging niet al te moeilijk. Verder geloof ik dat je na de eerste 4 jaar en een verlenging, in aanmerking komt voor het staatsburgerschap maar dat weet ik niet zeker. Ik denk dat als Australië de lat niet zo hoog legde, het land in hoog tempo zou volstromen. Hier een link naar de website van de Australische immigratiedienst: https://www.immi.gov.au/visitors/retirement/visa-options.htm
Bij een van de eerdere postings staat een e-mailadres, probeer eens of daar op wordt gereageerd.