Australie sept/okt 2012?

Dag allemaal,

Ik ben Anne, 22 jaar en ben over twee maanden afgestudeerd. Omdat ik in het onderwijs zit, waar dus geen banen zijn ben ik na de vakantie vrij om te gaan en staan waar ik wil… Australië is iets wat ik al heel lang wil.
Ik wil dit nu werkelijkheid laten worden en eind sept/begin okt. of rond die tijd voor 3-4 weken richting Australië te gaan. Het liefst ga ik langer maar mijn financiële situatie laat dat niet toe.
Wat ik wil? Ik wil alles! Het hele land zien. Dat is helaas niet mogelijk in 3-4 weken. Wat mijn nummer 1 is is het ‘red center’ hier zou ik graag een paar dagen vertoeven… lijkt me zo mooi.
Daarnaast wil ik ook graag richting kust, Cairns lijkt me prachtig maar de hele kust, fraser island… sunny beach… ja uh alles dus.

Ik ben hier opzoek naar iemand die dit samen wil plannen en uitvoeren. Dus, spreekt dit plan je aan… laat dan iets van je horen.

Liefs, Anne.

Hallo Anne,

Ik wil ook graag naar Australië, maar ohh my god wat lijkt backpacken mij eng, en vooral in mijn eentje…
Mijn contract loopt eind juni af en het wordt lastig om dit verlengd te krijgen… Nu wil ik ook graag nog een keer op reis gaan… (Ben begin dit jaar naar Florida geweest!!)
Ik wil in principe ook niet al te lang weg gaan omdat ik na de zomer ook weer graag wil beginnen met werken, zelf ben ik 23 jaar… Misschien kunnen we eens mailen om te kijken of het klikt?

Groetjes Cynthia

Hoi Anne en Cynthia,

Wat leuk dat jullie ook rond september naar australie gaan. En wat een toeval: ik ben net afgestudeerd van de pabo en idd geen banen beschikbaar. Dus vandaar dat ik ook dacht: het is nu of nooit! ik ben trouwens 25 jaar.
2 september vertrek ik eerst voor 3 dagen naar hongkong. 6 september kom ik aan in Sydney. Het plan is om van 6 september tot 21 oktober van sydney naar Cairns te reizen. In Cairns staat een duiktrip gepland. 28 oktober vlieg ik terug. Voor de rest staat alles nog open.
Onderweg dan de “gebruikelijke bezienswaardigheden”. Ik heb er zin in, maar…vind het ook wel erg spannend in mijn eentje. Dus als het jullie leuk lijkt, kunnen we misschien wat afspreken? Of dan in ieder geval tips uitwisselen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Lijkt me leuk om een berichtje terug te krijgen!

Groetjes,
Jolien

Hey reisgangers!

Baan heb ik gelukkig wel maar wil er gewoon half jaartje tussen uit om Australië te ontdekken! Ook wil ik mezelf leren kennen en natuurlijk andere leuke mensen waarmee ik kan reizen!
Geld is ook voor mij schaars… wil het daarom combineren met werken. Via travel active kan je wel goed werk vinden denk ik;)
Ben trouwens zelf 21 jaar, eerste keer dat ik dit doe en heb er zin in!

Laat maar horen;)