Hallo allemaal!
Ik ben Linda Erkens, 22 jaar en ben afgelopen maart een dikke maand gaan rondreizen in Australie! Begonnen in Melbourne en mijn reis uiteindelijk in Cairns beeindigd! Een suuuuper mooie ervaring, geweldige plekken bezocht en veel nieuwe mensen leren kennen! Dit is me zo goed bevallen dat ik graag een half jaar of misschien wel een jaar terug wil om een working holiday te doen aan de Oostkust! Heeft er nog iemand ongeveer zo’n plannen rond december of januari? Let me know! 
Groetjes
Hoi Linda,
Ik ben Lilly 25jr, vertrek december 2012 voor een jaar die kant op begin waarschijnlijk in Sydney en vanuit daar ben ik nog erg aan het twijfelen haha. Ik ga ook onder een working holiday visum. Ik zit nog een beetje te duppen of ik veel seasonal work wil gaan doen want dan zou ik het harvest seizoen een beetje kunnen afreizen. Heb jij al een beetje een idee wat je daar wil gaan doen?
Gr. Lilly
Hey Lilly!
Te gek, heb je al een ticket, datum waarop je vertrekt? Ik weet nog niet precies wat voor werk ik zou willen gaan doen. Vanalles een beetje, fruitpicking, (ik surf) dus zou graag iets willen doen met surfen (surfshop werken) of iets dergelijks. Voor de rest nog niet echt helder hoe en wat precies weet in elk geval dat ik tussen Melbourne en Cairns ongeveer wil verblijven. Mijn plan was inderdaad om in Sydney te beginnen, naast Sydney ligt Manly is echt een te gek 'surf’stadje. Dus in die omgeving denk ik wel te beginnen ja. Heb jij al verdere plannen/ plekken waar specifiek heen wil?
Grtjes
Hoi Linda, Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik mee wil vliegen met de groepsreis van Australian Backpackers dan zou ik op 11 december vertrekken en in Sydney aankomen en de eerste 5 dagen met hen doorbrengen. Heeft ook zo ze voordelen want hun helpen me dan met de officiële zaken zoals bankrekening, sofinummer en verzekeringen en mijn familie vind het ook een prettig idee aangezien ik alleen weg ga.
Maar plannen qua werk eigenlijk hetzelfde heb gezien dat je met fruit, groente en katoen best wel veel geld kan verdienen.
En ik begin volgende maand aan een surf en duik cursus in dus als ik daar iets mee zou kunnen doen daar zou dat natuurlijk super zijn maar werken in een leuke bar/pub zou ook top zijn.
Ik heb over heel Australië vrienden zitten dus die wil ik sowieso gaan bezoeken maar ik denk dat ik van Sydney naar boven ga en dan zien hoe ver ik kom. Wil namelijk ook nog een Fiji, Nieuw Zeeland en een deel Azië gaan pakken. 
G’day Lilly & Linda,
Ik ben Rick 37 en ik ga van 13 dec - 13 januari naar Tasmanië. Ik vlieg met Korean Air voor zo’n €1167,-. Wanneer je op zoek bent naar een voordelig ticket~kun je ook eens kijken op www.opodo.de dat kan je een hoop geld schelen.
Aanvraag van het working holiday visum kan via deze site http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday .
Met dit visum kun je een tax file number aanvragen (sofi nr) bij de TAX office (belastingdienst) en vervolgens een bankrekening openen bij een van de grotere banken zoals Commonwealth bank of ANZ bank. Dit kun je allemaal gemakkelijk zelf regelen in de grote stad van je aankomst.
http://www.immi.gov.au/living-in-australia/settle-in-australia/to-do-first/apply-for-tfn.htm
Scheelt je een boel geld als je het zelf kan regelen. Wanneer je slechts 3 maanden zou gaan en niet gaat werken kun je een gratis e-visa aanvragen.
Veel plezier met de voorbereidingen en wanneer jullie nog vragen hebben…just ask…
Cheers Rick