Australian Working Holiday Visa: 2nd Year Extension

Hallo!

Binnen 2maanden vertrekken ik en mijn vriendin met een Working Holiday Visa naar Australië.
Ikzelf ben 29j, mijn vriendin is 30j en onze visa is goedgekeurd.
Ik heb een vraag ivm de aanvraag voor het 2de jaar, hopelijk kan iemand hierover feedback geven?

Bij aankomt in Australië begint ons 1ste jaar te lopen.
Het plan is om bij aankomst onmiddellijk 3maanden “regional” work te doen om ons 2de jaar veilig te stellen.
Het “probleem” is dat mijn vriendin in januari 2016, 31 jaar gaat worden.

Als ik correct ben, moet de aanvraag voor het 2de jaar VOOR haar 31ste gebeuren?
Dus stel dat we in juli 2015 Australie binnekomen (met een working holiday) dan gaat ons 1ste jaar aflopen in juli 2015.
Als we op tijd onze 3maanden gedaan hebben, en het 2de jaar aanvragen voordat ze 31j is dan gaat dit 2de jaar gewoon extra worden bijgevoegd (waardoor we 24maanden in Australië mogen verblijven/werken).

Is er een andere mogelijkheid? Hiermee bedoel ik, is het mogelijk om tussen beide jaren, enkele maanden naar ZO-Azie te reizen?
Je mag natuurlijk Australië in en uitreizen zoveel je wilt, maar de tijd die je in het buitenland zit (ipv Australië), ben je gewoon kwijt.
Stel dat we nog iets jonger waren, (zeg maar 25j) en ons 1ste jaar gedaan hebben (+ minstens 3 maanden regional werk) dan zou het mogelijk zijn om enkele maanden in Azie rond te trekken (of gewoon terug naar Europa te gaan), dan na enige tijd vanuit het buitenland het “2nd year” visa aan te vragen (voor we 30j zijn), om opnieuw een volledig jaar in Australie te verblijven?

Iemand tips met onze situatie? of is hoe ik het voorstel de enige mogelijkheid?

• 3maanden werken
  • 2de jaar aanvragen voor ze 31jaar is
  • de 12maanden voegen ze automatisch toe
  • “vakantie” naar azie zorgen ervoor dat we tijd in Australie verliezen (er is geen mogelijkheid om de start van het 2de jaar later te laten starten?)

Groeten,
Mike

Ben benieuwd of je hier inmiddels al antwoord op heb. Ik ben inmiddels al 31, en had graag een 2e jaar gebleven. Maar ik kan nog geen 100% uitsluitsel vinden over deze vraag.

http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-

Jonger dan 31, buiten Australië aanvragen en daarna weer Australië inreizen. Weet niet of je een tweede aan kan vragen overigens wanneer je nog aan de eerste bezig bent…

Let op: ze gaan aanpassingen doorvoeren, ivm wanneer je de tweede aan mag vragen. Lees daarom altijd de meeste recente informatie op de site van de overheid!