Is er iemand die heeft geprobeerd een 2e working holiday visa te krijgen? wat zijn de mogelijkheden hiermee? krijg je een nieuwe jaar net als het 1e of kun je alleen maar bij 1 werkgever een halfjaar werken?
Ik zit nu in Azie, ben teruggevlogen van australie na een maand omdat dit me beter bevalt, maar als me geld op is wil ik weer terug naar australie om 3-4 maand te werken voor me 2e visa, en dan naar nieuw zeeland, en dan weer naar Australie voor een heel jaar werken, en dan terug via japan korea china en rusland… maar dan moet ik dus wel moeten kunnen werken… de officiele site is hier niet echt duidelijk over.
Je moet een bewijs hebben dat je geloof ik 3 of 4 maanden voor een werkgever hebt gewerkt op je eerst working holiday heb je dit niet kun je ook geen 2de working holiday krijgen.
Je tweede Working Holiday Visa is hetzelfde als je eerste. Je mag hierop ook één jaar verblijven in Australië en tot maximaal een half jaar bij dezelfde werkgever werken.
Om in aanmerking te komen voor je tweede visum moet je 3 á 4 maanden seizoenswerk doen in Australië, dit is veelal werk als fruitplukken. Let wel op dat je even op de website van de immigratiedienst kijkt naar welke locaties en arbeid hieronder valt (niet alle locaties in Australië komen hiervoor in aanmerking), daarnaast zul je inderdaad ook een bewijs hiervan nodig hebben tijdens je aanvraag van het tweede visum.