Ik ben afkomstig uit België en zou heel graag een reis maken naar Australië.
Nu heb ik info gekregen van reisbureau Aussie Tours.
Dit lijkt heel interessant, maar ik had graag wat reacties gehad van mensen die hier al mee gereisd hebben.
Wauw, wat een prijs zeg… Er zitten natuurlijk wel 3 binnenlandse vluchten in en het is een prachtige route.
Ik heb zelf geen ervaringen met Aussie Tours, maar ben ook wel benieuwd of dit zijn geld waard is!
Hmm ik had zo een prijs wel verwacht hoor… Als je niet overdrijft dan ben je 2000 euro kwijt voor vluchten en hotels (als ik het goed bekijk tenminste ) en met niet overdrijven bedoel ik dan, een reis met economy class en geen business class, en een gewone kamer en geen suite. En uw uitgaven daar kan je wel zelf beetje in de hand houden natuurlijk.
Dus al bij al reken ik op een reis van +/- €2500 de man
Nou, wij reizen nooit georganiseerd maar dit is wel een van de best geplande reizen die ik gezien heb. Ze geven je ruim de tijd, raffelen niets af en gaan naar plaatsen die je niet mag missen. Op de Ozzie forums noemen we dit “City-Rock-Reef” Ze reizen ook nog eens buiten de schoolvakanties. Nadelen zijn er ook. Darwin en omgeving is in “building up the Wet” De luchtvochtigheid zal hoog zijn net als in Cairns en zwemmen in zee bij Cairns/PD kan alleen met stingersuits of in een afgeschermd gebied ivm Box jelly Firsh. Daar zal je bij GBR geen last van hebben, alleen aan de kust.
Neemt allemaal niet weg dat je het op een eerste reis naar Australia nauwelijks beter kan doen. Go for it!
Yeehaw
Wooo, wat een prijs: 6350 euro:S Dat is echt veel geld of kijk ik nu helemaal verkeerd? De route die je wil doen is ook goed zelf te organiseren en dan ben je denk ik een stuk goedkoper uit. Kun je van dat geld mooi wat langer weg blijven. Ik ben voor 6350 euro 3 maanden in Australië geweest. Het is de vraag hoe veel waarde je hecht aan een nederlandstalige gids en dus waarschijnlijk ook een groep met nederlanders en belgen. Ik zelf vind het altijd leuk om tijdens het reizen mensen te ontmoeten uit andere landen. Maar als je engels niet goed is en nederlands je een stukje extra zekerheid geeft is het natuurlijk super fijn!De route is overigens wel erg mooi en je hebt overal in iedergeval redelijk wat tijd om rustig rond te kijken. Als je het graag georganiseerd wil doen is dit wel een super oplossing!
Het is idd wel een nadeel zoals Yeehaw zegt dat het regenseizoen dan op het punt staat te beginnen. Als je dit niet erg vind dan hoeft het geen probleem te zijn maar het kan zijn als je pech hebt dat je in Darwin veel regen hebt. Voor het zelfde geld kan het ook droog zijn.
Ja, goedkoop is anders maar je bespaart je wel een hoop gezoek. Kijk maar naar de berichten van Stans: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=90472
Jouw reisorganisatie bespaart nergens op. Heel leuk is bv de 4x4 loop via Mereenie . Als je zelf een dergelijke tocht van Alice wil maken ben je ook een hoop geld kwijt, alleen al voor de hotels.
Ik wil je wel even geruststellen voor Darwin. Er is inderdaad kans op regen maar die is niet zo groot. Het eigenlijke regenseizoen begint meestal eind december met als hoogtepunt februari. Maar luchtvochtig zal het zeker zijn.
Yeehaw
Een schitterende route inderdaad! Maar wat een prijs idd!! Ik snap wel waar die vandaan komt: resorts, binnenlandse vluchten etc. Ik vraag me af of je een dergelijke (dus niet precies hetzelfde, maar iets dergelijks bijv geen resorts maar B&Bs of simpelere hotels ofzo) tour niet kan krijgen voor minder geld. Met georganiseerd gaan is niets mis. Niet iedereen vindt het even leuk om zelf alles uit te vogelen, dus dan is georganiseerd prima. Maar met een beetje rondshoppen vind je vast wel iets goedkopers.
Ja idd, heb eens een offerte aangevraagd, en is het is toch wel 6350euro per persoon…
Dit is wel héél veel, maar ze zeiden ook dat ze een gepersonaliseerde reis kunnen aanbieden om de kosten te drukken. In november is er tevens een infodag in verband met reizen naar Australië (in Gent, België). Dus ga daar eens gaan luisteren wat de mogelijkheden zijn.
Ik prefereer een begeleide reis omdat ik niet veel ervaring heb met reizen, en dit dus interessanter lijkt…
Je zou ook kunnen kijken bij andere organisaties zoals Djoser, Koning Aap etc. Die zijn wel een stukje goedkoper denk ik, maar die doen de meer standaard plekken aan. Wat niet minder leuk hoeft te zijn, maar waar je wel over na moet denken. Het is maar wat je wil en hoe groot je budget is. Overigens is de route die je wil gaan doen heel goed zelfstandig te doen. Australië is het land bij uitstek dat helemaal gericht is op reizigers in elk budget. Dan kun je altijd nog vanuit Allice Springs een drie daagse tour naar Uluru doen, en vanuit Darwin naar Kakadu bijvoorbeeld. Maar als georganiseerd je voorkeur heeft, waar ook helemaal niks mis mee is. Zijn er nog een heleboel meer organisaties die reizen naar Australië aanbieden. Het ligt er maar aan hoe luxe je reis moet zijn. Als je met een hostel genoege neemt kun je kijken naar Shoestring, als je liever luxe wil is de reis die je had beschreven een goede en er zijn er nog een heleboel in prijsklasses daartussen.
Ik denk dat als je een gepersonaliseerde reis gaat kiezen om de prijs te drukken het ten koste gaan van de kwaliteit van deze reis en dan het verschil met andere organisaties niet meer zo groot zal zijn.
Wij slapen altijd in hostels om de kosten flink te drukken. Dan betaal je tussen de 15 en 23 aus dollar per persoon. Het geld wat we hier mee besparen gebruiken we om wat extra tours mee te doen. Hierbij moet ik wel zeggen dat wij helemaal niet op luxe zijn gericht en vaakzat op een kamer met nog 6 andere slapen. Dit is overigens bijna altijd erg gezellig.
ik wil even zeggen dat dit echt assciaal duur is. Ook al doen ze alle extra’s erbij. Waarschijnlijk maken ze gewoon zeker op de helft van de reissom winst. Schandalig!
Nou, dat denk ik toch niet hoor. Het is inclusief vliegticket naar Oz, 3 binnenlandse vluchten, 4 sterren hotels en allerlei maaltijden. Vergeet niet dat er ook voor de volle 3 weken Nederlandse reisbegeleiding bij zit. Vergelijk je dit dan met andere georganiseerde reizen, dan denk ik niet dat ze “gewoon zeker op de helft van de reissom winst” maken.
Het is gewoon een dure reis, maar ook een luxe.
Als er inderdaad 4 sterren hotels bij zitten en dure vliegtuigmaatschappijen en nederlandse begeleider dan kan ik het misschien wel geloven. maar dit kan zoveel goedkoper! Maar ja, het is wat je wilt natuurlijk…