Augustus-september eilanden oost of west thailand?

Wij gaan van half augustus tot half september naar Thailand.Het is mij niet helemaal duidelijk of ik dan het beste de eilanden aan de oostkust of aan de westkust kan pakken ivm het regenseizoen. En Chiang Mai in het noorden?
En welke eilanden raden jullie aan, oost of west groep?

Alvast bedankt voor de info.

groetjes Carlijn

eilanden (in)pakken?
sept is gewoon naar weer-meestal-en overal. daarom zijn dan de vliegtix zo goedkoop. het regent-en vaak dagen achtereen. maar dat kan=hoeft niet. eigenlijk dan heel weinig verschil tussen oost/west.
maar je hoeft nu (tot verrassing van zovelen die alsmaar schijnen te denken dat dat verplciht zou zijn) nog helemaal niks te regelen daarvoor. dit land is gemaakt voor op de bonnefooi spontaan ergens heen gaan. Dus bekijk dat weerbericht (op 5 netten-steeds andere tijden-een lieve Thai wil het vast wel vertalen) en maak je plan.
in aug wordt gesteld dat het dan vooral regent westkust (vroeger moesten we op de HBS van de moesson leren en hoe dat nou komt-als winden tegen land aanwaaien komt er regen) en dus minder/niet oostkust-maar dat is een regel die lang niet altijd opgaat.
overigens -scroll eens wat verder door in dit forum-prussies zelfde vraag 4-5 plaatsen verderop-alles herhalen is sooo saaai.

beste bkkflyer,
Pakken is waarschijnlijk afkomstig uit brabant.
En, die antwoorden heb ik wel gelezen, maar ik hoop betere antwoorden te krijgen…
Ik weet nog steeds niet welke eilanden het leukst zijn?

Toch bedankt dat je nog even saai wilde doen…

ik begrijp uit je vraag dat je vooral info wil over het weer

half augustus tot half september is inderdaad regen seizoen en gemiddeld zal het dan niet veel verschil zitten tussen west en oost echter zal er wel verschil zijn en dat kan je inderdaad het beste ter plaatse bekijken dit hoeft trouwens helemaal niet in het thai want buienradar heeft ook de mogenlijkheid om de weersverwachting wereldwijd te bekijken per land en regio

welke eilanden het mooiste zijn dat is heel persoonlijk en ook niet te zeggen zolang we niet weten wat jullie mooi vinden en of willen gaan doen daar

over het algemeen is het weer trouwens wel regen siezoen maar dit betekend meestal een bui aan het eind van de middag of in de avond dus hele dagen regen zal je meestal niet mee maken
mijn ervaring is dan ook dat het wel mee valt met de regen al kan je natuurlijk pech hebben

chiang mai geld het zelfde als voor de eilanden qua weer

groet dirk :chin: