Mijn vriend en ik willen half augustus naar Java, Bali en Gili Trawangan. Nu willen we het liefst vooraf alleen een vliegticket boeken en 1 overnachting. We willen namelijk niet te veel al van te voren vastleggen. Is het haalbaar om de overige overnachtingen en het vervoer daar te regelen?? Het is hoogseizoen dus mogelijk is er al veel volgeboekt???
Wie heeft hier ervaring mee???
Drie weken voor heel Java, Bali en de Gili’s is weinig tijd. Plan niet te veel (maar dat is je vraag niet.)
Op Gili T zou ik zeker accommodatie boeken. Het is daar lastig iets te vinden in het hoogseizoen. Op andere plekken zal het wel los lopen. Als je 's avonds laat aankomt kun je evt een dag van tevoren telefonisch iets vastleggen.
Hallo Femmes81.
Wij gaan zelf 20aug voor het eerst ook voor 3 weken naar Java, Bali en Gili T.
Java beginnen we in Yogyakarta en doen daar een groepsreisje van 5 dagen. Dan gaan we naar Bali toe en plannen daar ook alles zelf, wel het eerste hotel alvast geboekt in Sanur. Ik lees ook veel dat je de Gili eilanden het beste van te voren al kan boeken, maar vrienden van ons zijn er ook geweest in die periode en zeggen dat er altijd wel plaats is. Wij twijfelen ook nog als we wel of niet alvast wat moeten gaan boeken. Succes met jullie reis plannen!
Begin september is boeken op de Gilis niet nodig. Juli/aug zou ik het zeker doen, met name tijdens de ramadan en idul fitri.
Hallo Maris343,
Bedankt voor je reactie! En wat leuk ook die kant op in augustus!! Die groepsreis van 5 dagen klinkt wel interessant. Hoe en waar hebben jullie dat geregeld?? Ben benieuwd of zoiets ook voor ons nog een optie is. Zeker omdat we toch wel twijfelen of alles zelf regelen en dan maar 3 weken hebben voor de 3 eilanden niet heel veel is. Hoor het graag nog!!
Wij hebben de groepsreis via Arke geboekt Mini Java Bali heet het (staat in hun gids). Het lijk ons wel prettig om het eerste stuk al geregeld te hebben en op Bali hebben we globaal zelf een route bedacht, de accomodaties boeken we daar ter plekke.