Ik ga in Thailand met een reis van TravelActive mee… Een week orientatie; dingen bekijken, paar woorden thais leren enzo, 2e week is cultuur; nacht en dacht bij monnikken zijn, en met hun rituele meedoen, thais koken en over de cultuur en het boeddhisme leren. 3e week is vrijwilligerswerk bij een olifantenopvang, en de laatste week een een strandweekje.
Daarna zit ik zelf nog een paar dagen in Bangkok, want ik heb gehoord dat daar een ‘backpackers street’ is, vol met reizigers en altijd gezelligheid… dus dat lijkt me wel leuk om ook mee te maken.
Je moet alleen wel opletten, heb ik zelf niet zo handig gedaan. Als je meer dan 30 dagen in Thailand bent, moet je een visum hebben. Dats 30 euro, maar je moet er ook 2 keer voor naar Amsterdam (kan ook via de post, maar dats ook een gedoe) en ik ben er net 31 dagen, dus dats niet zo slim van me. Achteraf had ik 30 dagen net zo prima gevonden. Maar ik had nooit nagedacht over een visum.
Op Bali wil ik leren surfen, maar heb ik verder nog niets gepland.
In Australie ga ik ook van Cairns naar Sydney, met zown hop-on hop-off bus. Hier heb ik geen idee wat ik wil doen en zien.
Milford track wil ik ook zeker doen! lijkt me geweldig mooi… Verder zit ik daar alleen op het zuider eiland, dus daar ga ik maar dingen bekijken enzo:)
en in Canada wil ik kijken of ik ergens kan skieen misschien, en verder ga ik een rondje reizen, langs die natuurparken, walvissen spotten, veel natuur en dieren bekijken daar.
Ik wil nog zeker wel verder gaan plannen van te voren, maar heb het op het moment even te druk, maar in november ga ik nog het een en ander uitzoeken.
Ik wil ook een website bijhouden met mn verhalen, dus als een website heb, zal ik de link wel even geven, misschien heb je er nog iets aan!
groetjes,
Marjolein