Aug. t/m Feb. 2010 Thailand, Australie, NZ & Vancouver

Hallo allemaal,

Wie gaat er heel toevallig vanaf Augustus 2010 tot ongeveer eind Februari naar Thailand, Australie, Nieuw Zeeland en Canada -Vancouver-, en zoekt nog een gezellige reisgenote? :smiley:

Ik ben 20 jaar en studeer commerciele economie. Volgend jaar Juli heb ik mijn diploma op zak en dit wil ik gaan vieren door een wereldreis te maken. :wereld: Ik zoek nog een reisgenoot om samen dit avontuur met mij te beleven, met zijn 2en is immers gezelliger dan in je eentje!
Mijn reis staat nog niet vast, maar dit is wat ik in gedachten heb.

Groetjes,

Eline

Hoi,

Ik ben Marjolein, ik ga heel toevallig bijna dezelfde reis maken, maar dan vertrek ik december 2009, dus helaas.
Ik ga eerst een maand naar Thailand, dan 2 weken Bali, daarna 7 weken Australie, 3 weken NZ en als laatste 5 weken Canada.

Heb jij al verdere ideeen over je reis, of wat je wil doen/zien?

Groetjes Marjolein

Hey Marjolein,

Jij gaat een leuke reis tegemoet, dat hoor ik wel! :wink:
In Thailand weet ik nog niet precies wat ik wil gaan doen, in die tijd wil ik iniedergeval ook nog naar Laos. In Australie wil ik beginnen in Cairns en dan via de oostkust naar Sydney reizen. Ik heb gehoord dat Fraser Island ook leuk is, dus dat is misschien wel een bezoekje waard.
Ik ben heel erg benieuwd naar NZ. Daar wil ik sowieso de Milford track doen, dat lijkt me echt fantastisch mooi! Ik wil ook nog graag skydiven, maar weet nog niet waar ik dit zal doen.
Verder heb ik nog niet echt plannen over hoe of wat eigenlijk, ik laat het allemaal een beetje op me af komen.
En jij nog dingen die je zeker wil doen of zien? :smiley:

Groetjes,

Eline

Ik ga in Thailand met een reis van TravelActive mee… Een week orientatie; dingen bekijken, paar woorden thais leren enzo, 2e week is cultuur; nacht en dacht bij monnikken zijn, en met hun rituele meedoen, thais koken en over de cultuur en het boeddhisme leren. 3e week is vrijwilligerswerk bij een olifantenopvang, en de laatste week een een strandweekje.

Daarna zit ik zelf nog een paar dagen in Bangkok, want ik heb gehoord dat daar een ‘backpackers street’ is, vol met reizigers en altijd gezelligheid… dus dat lijkt me wel leuk om ook mee te maken.

Je moet alleen wel opletten, heb ik zelf niet zo handig gedaan. Als je meer dan 30 dagen in Thailand bent, moet je een visum hebben. Dats 30 euro, maar je moet er ook 2 keer voor naar Amsterdam (kan ook via de post, maar dats ook een gedoe) en ik ben er net 31 dagen, dus dats niet zo slim van me. Achteraf had ik 30 dagen net zo prima gevonden. Maar ik had nooit nagedacht over een visum.

Op Bali wil ik leren surfen, maar heb ik verder nog niets gepland.

In Australie ga ik ook van Cairns naar Sydney, met zown hop-on hop-off bus. Hier heb ik geen idee wat ik wil doen en zien.

Milford track wil ik ook zeker doen! lijkt me geweldig mooi… Verder zit ik daar alleen op het zuider eiland, dus daar ga ik maar dingen bekijken enzo:)

en in Canada wil ik kijken of ik ergens kan skieen misschien, en verder ga ik een rondje reizen, langs die natuurparken, walvissen spotten, veel natuur en dieren bekijken daar.

Ik wil nog zeker wel verder gaan plannen van te voren, maar heb het op het moment even te druk, maar in november ga ik nog het een en ander uitzoeken.

Ik wil ook een website bijhouden met mn verhalen, dus als een website heb, zal ik de link wel even geven, misschien heb je er nog iets aan!

groetjes,
Marjolein

Hey Marjolein,

Thanks voor je tips enzo! Erg handig. Dat van travelactive is wel erg leuk, vooral de tweede week lijkt me. Aan de ene kant wil ik wel een aantal dingen van te voren regelen, maar aan de andere kant wil ik ook gewoon kijken wat er op mijn pad komt. Maar ik zal me eens verdiepen in die Travelactive, dat spreekt me wel erg aan.
Van dat visum heb ik gelezen ja, zeker balen als je er net 1 dagje te lang zit! Ik wil 2 maanden gaan, dus dat wordt inderdaad een visum aanvragen.
Het Zuidereiland van NZ is qua natuur mooier dan het noorder eiland, zegt men.
Als je goed in Canada wilt skien moet je naar Whistler gaan (worden ook de olympische spelen gehouden). Ik ben vorig jaar een half jaar in Vancouver geweest en dat was echt super! Ik weet niet welke kant je uit wil in Canada? Vancouver, Toronto… ? Achter downtown Vancouver heb je ook een paar bergen waar je aardig op kan skien, het is niet immens groot maar dat heeft ook zijn voordelen. Verder heb ik ook nog een roadtrip naar de Rocky mountains gemaakt, zeker de moeite waard! Je komt dan langs de touristische trekpleisters als lake Loise. En tijdens onze trip hebben we ook nog beren gezien, echt lachen!
Als je meer wilt weten over Canada moet je het maar vragen, teminste… in de omgeving van Vancouver ben ik redelijk bekend. En als je fotos van Canada wil zien om een indruk te krijgen kun je me vinden op facebook; Eline Dams.
Ja ik zou graag je website willen! Bedankt alvast :wink: Als je nog verder tips of verhalen hebt hoor ik ze graag!

Groetjes,

Eline

oo super!
ik kom en vertrek vanuit Vancouver, dus vanaf daar ga ik idd dingen bekijken en doen
Ga zeker op je facebook kijken, ik word helemaal blij van dat soort mooie foto’s enzo, kijken wat je allemaal kan, ik heb echt ontzettend veel zin erin. Zit nu op mn werk, dats wel de mindere kant, het is allemaal een hoop geld. Whistler staat idd ook op mn verlanglijst, en een beer zien lijkt me echt helemaal geweldig:D

Ik ga na mn werk je facebook bekijken, bedankt voor de tips!

groetjes, Marjolein

Hoi Eline,

Op het moment ben ik bezig om plannen te maken voor een reis van juli t/m december. Ongeveer dezelfde periode als jij.

Ik ben 22 jaar en volg op dit moment een studie aan de HAN. Aangezien ik al zo lang zo graag wat meer van de wereld wil zien heb ik besloten om het nu maar is waar te maken!!

In de maand juli ga ik een werk ‘maand’ in zuid frankrijk tegemoet. Vanuit daar wil ik mijn reis voortzetten naar Australië (rond augustus) en NZ.

Mijn reis is verder nog niet concreet maar misschien leuk om samen de start en tevens een gedeelte van de reis te maken? Mits het klikt?! Want zag in jou verhaal dat je ook Australië en NZ wilde bezoeken!
Je kan me evt. mailen: [EMAIL=“jeanineblij@hotmail.com”]jeanineblij@hotmail.com

Groetjes Jeanine