Au Pair ervaringen via Travel Active e.a.

Hallo allemaal!

Ik ben aan het overwegen om volgend jaar voor een jaar als au pair in Amerika te gaan werken. Zijn hier mensen die ervaringen hebben met organisaties als Travel Active of Activity International?
Ik vind het namelijk best eng om zelf alles via bijvoorbeeld aupairworld.net te regelen, omdat je dan geen organisatie hebt waar je op terug kan vallen mocht er iets zijn.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met Travel Active of een andere organisatie voor au pair in Amerika? Hoe hebben ‘het au pair zijn’ ervaren?

Ook wanneer er bijvoorbeeld meer mensen zijn die naar Amerika willen als au pair, reageer! Misschien kunnen we contact houden.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,
Yvette

Wat leuk dat je er aan zit te denken om als au pair te gaan werken. Ik heb het zelf ook gedaan, een paar jaartjes terug.

Ik ben naar Australië gegaan en heb ook alles zelf geregeld. Was eigenlijk toch niet zo heel moeilijk. Maar als je liever iemand hebt om op terug te vallen is het inderdaad aan te raden om het via een organisatie te doen. Ik heb verder geen ervaring met Travel Active maar ik denk wel dat ze goed zijn.

Houd er wel rekening dat wanneer je als au pair in Amerika wilt werken je minstens 200 uur ervaring moet hebben in de kinderoppas. Ik neem dus aan dat je dat ook moet kunnen voorleggen. Dat is een must voor Amerika.

Heb je die ervaring? Zo niet, zijn er eventueel nog andere landen die je interesse hebben?

Hoi Nathalie,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb vroeger vaak opgepast en doe het nu nog regelmatig.
Amerika is wel echt waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Hoe heb jij het in Australië gehad? Heb je daar niet een bepaald aantal uur oppaservaring voor nodig? Hoe heb jij het ‘au pair zijn’ over het algemeen ervaren? Was het zwaar of viel dit mee?
Wil je me eens wat vertellen over jouw avontuur daar?
Ik ben zelf namelijk nog behoorlijk aan het twijfelen of ik het wel iets voor mij is.

Hoi hoi,

Even over je eigen avontuurtje: als ik me niet vergis moet je die 200 uur wel kunnen voorleggen. Quote me daar niet op maar het zou kunnen. Als je inderdaad naar Amerika wilt met TA dan kun je dat wel het beste even aan hun vragen.

Mijn avontuur heeft helaas wel wat tegen gezeten maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ben 3 maanden gegaan (ipv het hele geplande jaar). Ik heb eerst anderhalve maand vlakbij Brisbane gezeten.

Bij mijn eerste gezin had ik ontzettend veel moeite met het kind en de ouders. Ze was enigst kind en wel zo strontverwend. En ik moet eerlijk toegeven: daar heb ik bij kinderen de grootste hekel aan! Ze hadden ook tegen mij gezegd dat als het kind iets deed waarvan (ik vond) dat het niet mocht, mocht ik haar ook disciplineren. Nou had ik dat 1 keer gedaan, ze had wat melk gedruppeld op de bank dus ik zeg tegen haar, niet aankomen ik pak even een doekje, en ze had het dus express uit gesmeerd. De dvd die ik op had gezet voor haar (die ze erg graag wilde zien) had ik dus uit gezet. Dat had ze dus later tegen de ouders gezegd en kreeg ik het aan mijn voeten.

Ze was dus ook erg verwend en kon alles gedaan krijgen. Die heeft een keer zo’n enorme driftbui in de auto gegeven (en ik was toen net aan het rijden, aan de “verkeerde” kant) en die moeder was maar steeds een ultimatum aan het stellen over wanneer ze moest stoppen en dat deed ze niet. Dus werd gezegd “geen ijs (want daar ging de driftbui over) na het eten”. We kwamen thuis en ze had letterlijk 4 happen gegeten “ik heb genoeg” oh goed zo meid en nu krijg je lekker een ijsje… ja daar kon ik dus niet tegen. En het was altijd maar “zij” (de vorige au pair) deed dit en zei dat en natuurlijk miste het kind haar maar ze werd ook totaal niet aangemoedigd door de ouders om met mij om te gaan.

Ik heb toen besloten om een ander gezin te zoeken. Die had ik in no-time gevonden via de website die ik gebruikte. En de kinderen waren echt super lief! Het was niet gemakkelijk want 1 kind was 18 maanden en die leerde praten dus dat vergt enorm veel aandacht, en de andere was 6 maanden en begon tandjes te krijgen dus ook dat is drukte. Ik was dan samen met die moeder thuis (zij was vaak bezig met het werk, haar man had een eigen boot waarmee hij mensen meenam om te vissen). Maar daar werd ik gewoon uitgebuit (ja die mensen zijn er ook) ik werkte na een tijdje (dat glipte er zo in) 60 uur in de week voor 60 dollar in de week (Australische dollar) dat is dus 1 dollar per uur en dat was toen met de wisselkoers zo’n 60 eurocent! Ja ik ben dus zo gek niet he.

Ik kon toen gaan backpacken, maar ik was daar dus totaal niet op voorbereid, qua spullen ook niet want ik had veel te veel bij, en daarbij lag ook mijn opa toen niet goed dus heb ik besloten om naar huis te gaan.

Maar dat was een geluk bij een ongeluk…ik zat in Airlie Beach (in Queensland, beide plekken waar ik ben geweest was in QLD) en ik was op 31 december vertrokken en op 1 januari (2008) waren in Airlie Beach de ergste overstromingen in 20 jaar! Yikes.

En ondanks dat ik 2 keer behoorlijk pech heb gehad, zou ik het voor geen goud willen missen! De ervaring is gewoon onvergetelijk geweest. Maar misschien had ik nooit moeten gaan…ik heb nu sinds 1 januari 2008 enorme heimwee terug naar Australië :frowning: Dat vind ik echt wel heel moeilijk.

Maar laat vooral mijn verhaal je niet afschrikken he :wink: het kan altijd mee of tegenvallen. Maar ook van tegenslag leer je veel.

Om dan nog te antwoorden op je vraag of het zwaar is: je moet het zeer zeker niet onderschatten! Je moet voor jezelf nagaan voor hoeveel kinderen je wilt zorgen, of de ouders ook vragen om huishoudelijke taken e.d. te verrichten en welke leeftijd het kind/de kinderen moeten zijn. Hoe jonger de kinderen, hoe meer aandacht ze vragen. Heb je oudere kinderen die op school zijn, word er ook meestal van je verwacht dat je huishoudelijk werk doet, kinderen helpt met huiswerk, etc.

Ik wil je daarom ook zeker aanraden om de volgende post van mij te lezen:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=111609

Ga inderdaad goed bij jezelf te rade of het wel wat voor je is. Het zou echt heel jammer zijn als achter blijkt dat het toch niet is wat je wilt. Dan ben je ook veel geld kwijt e.d.

Hopelijk heb je hier alvast wat aan :wink:

Groetjes
Nathalie

Bedankt voor je verhaal! Ik heb hier zeker wat aan.

Het klopt inderdaad dat je voor Amerika uren moet kunnen aantonen. Maar dat komt wel goed.
Ik moet eerst voor mezelf overwegen of ik het wel wil. Want zoals jij al aangaf, het kan goed maar ook slecht uitpakken.
Ik ga er nog eens goed over nadenken.
In ieder geval bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Mocht ik nog vragen hebben die me in de loop van de tijd te binnen schieten, kan ik dan nog contact met je opnemen?

Groetjes,
Yvette

Graag gedaan :wink: Daar ben ik voor LOL En mocht je inderdaad nog vragen hebben ofzo dan sta ik klaar.

Laat me ook vooral weten of je het gaat doen en wat eventuele plannen daan gaan zijn, ben wel benieuwd.

Succes vast!

Groetjes
Nathalie

Dank je wel!

Ik laat het weten wanneer ik mijn beslissing heb genomen!

Groetjes,
Yvette

Lieve dames

wij zijn per direct op zoek naar een lieve au-pair voor onze 2 zoontjes… Mocht je beschrikbaar zijn ben je altijd welkom in antalya / turkije

groetjes