Ik zit er over na te denken om eind dit jaar of begin volgend jaar als au pair naar Amerika te gaan. Ik heb al heel veel informatie gezocht en gevonden hierover. Er zijn 3 organisaties die me wel goed lijken om mee te gaan: travelactive, au pair in america en activity international. Ik twijfel heel erg over welke ik zal kiezen het gaat mij dan vooral om de kosten en wat je er voor krijgt. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze organisaties? Hoeveel ben je in totaal kwijt geweest voor je vertrok? Zo kan ik een beetje inschatten wanneer ik kan gaan, want ik moet ook nog mijn rijbewijs halen. Het viel mij ook op dat je met activity international en au pair in america kan kiezen tussen 3 au pair programma’s: au pair, au pair extra ordinair en educare, bij travelactive heb ik dit niet gezien hebben ze daar die keus niet? Ik denk dat die wel de vragen waren die ik op dit moment heb, ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen hier mee!
Ik kwam je berichtje tegen over het au pair programma in de VS. Wat leuk dat je als au pair naar Amerika wilt! Ik werk bij Activity International en wij bieden inderdaad een au pair programma in Amerika aan. Au Pair in America is onze partnerorganisatie, dus bij ons heb je 2 van de 3 organisaties te pakken;-) Neem gerust eens een kijkje op onze site of kom morgen naar onze au pair informatiedag in Amersfoort! Er wordt dan een algemene presentatie over het au pair-zijn gegeven én er zijn 2 ex-au pairs aanwezig, die al je vragen kunnen beantwoorden! Meer informatie over de kosten en programmaopties vind je op onze site, maar je mag mij ook via het werk gerust eens mailen. Ik kan je dan wat uitvoerigere en meer persoonlijke informatie geven, net als een mailadres van een ex-au pair!
Wat leuk dat je er over denkt om als au pair aan de slag te gaan. Een hele leuke ervaring. Ik kan je helaas geen persoonlijke mening geven over de 3 bureau’s. Ik heb zelf als au pair gewerkt in Australië en ik heb het helemaal zelf geregeld.
Hou er goed rekening mee dat je aan een bepaalde voorwaarde moet voldoen om als au pair in Amerika te werken en dat is dat je officieel een bepaald aantal uren als oppas/au pair gewerkt moet hebben en dit ook kan voorleggen. Dus een keertje op de kleine van de buren oppassen (bijv) geld dus niet.
Maar ga vooral eens rondkijken op verschillende sites en neem contact met ze op. Ga vergelijken wat elke organisatie kost en wat je ervoor terug krijgt. Ik wil je daar ook zeker mee helpen.
Je kunt het ook zelf aanpakken maar als je dat niet echt durft moet je er niet aan beginnen. Ik was 21 en vond het geweldig om het alleen te doen, en lukte het niet, dan zag ik dan wel weer wat ik ging doen. Bij mij was het eerste en het tweede gezin tegen gevallen (kan helaas gebeuren) en ik dacht “boeien, dan ga ik backpacken” je moet namelijk met een working holiday visum naar Australië om te werken. Helaas heb ik er verder niet van kunnen genieten omdat ik onverwachts terug naar huis moest vanwege een ziekte in de familie.
Maar goed, omdat ik nogal avontuurlijk ben aangelegd heb ik het zelf gedaan, maar als je dat niet durft hoeft dat niet. En zeker omdat Amerika aparte regels en voorwaarden heeft, is het misschien ook niet zo verstanding.
Mocht ik je ergens mee kunnen helpen kun je me altijd contacteren, daar ben ik voor Succes!
Bedankt voor jullie reacties, ik heb er zeker wat aan.
Ik ben vandaag bij de informatiedag geweest, ik was zo overtuigt dat ik me heb ingeschreven. Dus nu eerst school afronden en dan heel veel werken om geld te sparen, mijn rijbewijs halen en dan op weg naar Amerika.:cheer:
Maar tips zijn nog steeds welkom ook van anderen, voor hier in Nederland maar ook na vertrek in Amerika.
Wat goed om te horen dat je er voor gaat! Ik kan je garanderen dat het een bijzonder iets is om te doen. Laat vooral ook even weten wanneer je gaat en als je nog vragen hebt sta ik voor je klaar Spannend hoor!
Die website heb ik zelf ook gebruikt en daar verwijs ik ook naar in een post over alles wat aankomende au pairs moeten weten. Toch bedankt om het nogmaals te vermelden, ik was zelf ook zeer tevreden over de website