Hallo allemaal!
Ik wil eigenlijk al heel mijn leven graag naar Amerika, heb er al vaker over na gedacht om als au-pair te gaan omdat ik kinderen altijd al leuk heb gevonden. Ik wil zowiezo met een organisatie gaan omdat ik het een heel fijn gevoel vind om ergens op terug te kunnen vallen en als je dan kijkt wat je ervoor betaald vind ik het dat waard. Ik zat aan Travelactive te denken omdat die drie college uren me heel erg bevallen en ik er in het algemeen gewoon een goed gevoel over heb.
Ik heb eigenlijk over alles een paar vraagjes en ik hoopte dat iemand die voor me kon beantwoorden.
- Baby’s heb ik altijd geweldig gevonden en ik vroeg me dus af of iemand weet of je dat als ‘eis’ op mag geven, heeft iemand daar ook ervaring mee en word het als normaal gezien dat je het kindje mee het huis uit mag nemen wanneer je maar wilt? Want ik was eigenlijk niet van plan om heel de dag binnen te zitten als ik daar ben.
- Ik lees vaak dat je een auto krijgt van het gezin, maar ik snap ook dat je die auto hebt om (oudere?) kinderen overal na toe te rijden, is het gebruikelijk dat je die ook krijgt als het kindje nergens naartoe hoeft? Wat dus met een baby het geval is.
- Is er iemand al ooit met Travelactive gegaan en wat vonden jullie ervan?
- Wat word er in het algemeen verstaan onder huishoudelijk werk?
- Is het makkelijk om ‘vrienden’ daar te maken? Kom je gemakkelijk in contact met andere au-pairs uit Nederland of waar dan ook ter wereld, of met de Amerikanen zelf.
- Ik verwacht niet dat dit me gaat gebeuren maar wat als ik heimwee krijg en ik het echt niet meer kan opbrengen? (Ik heb afgelopen jaar, drie en een halve maand stage gelopen in het buitenland maarja een jaar is toch wel wat pittiger.) Heb je dan een boete omdat je eerder weggaat en is het uberhaupt al mogelijk om weg te gaan omdat je - of tenminste dat neem ik aan - onder contract staat?
- Nog een laatste, die oppasuren die je nodig hebt voor Amerika. Ben ik nu de enigste die zoiets heeft van, ik vraag aan kennissen of ze dat voor me opschrijven, of denk ik daar te makkelijk over?
Volgens mij was dat alles - nog een hele waslijst! - maar als ik iets vergeten ben zet ik het er later nog wel bij Als ik over dit alles nadenk wordt ik blij en zenuwachtig tegelijk. Dat lijkt me ten eerste een heel goed teken! Het idee begint in mijn hoofd echt vorm aan te nemen en ik zie mezelf al helemaal in Amerika maargoed hopelijk kan iemand me eerst helpen met die vragen!
Groetjes,
Tessa.