Werken als au-pair

Hallo,

Ik wil als au-pair gaan werken in Amerika. Ik sta op dit moment ingeschreven op au-pair world, waar ik regelmatig berichten krijg van gezinnen die mij als au-pair willen. Helaas niet in de staat waar ik wil gaan werken, namelijk Minneapolis, south-dakota, Wisconsin.

Weet iemand andere sites en/of organisatie, gezinnen, zodat ik meer kans maak op wat ik zoek.

Heb jij zelf misschien als au-pair gewerkt en heb je tips voor mij? Ik hoor ze graag!

Groetjes,
Chantal

Hoi Chantal,

Leuk plan! Ik heb ook als au-pair in de VS gewerkt (20 jaar geleden), alleen de organisatie waarmee ik toen ging bestaat niet meer. Ik zou ook niet meer weten hoe ze heten…Ik weet nog wel dat ik moest aantonen dat ik voldoende oppas ervaring had.

Ik heb eens voor je gezocht op internet en deze 2 sprongen eruit:
De eerste is een Nederlandse organisatie en de 2e een Engelse.
Op beide sites staat duidelijk uitgelegd over hoe en wat. Qua regels komt het aardig overeen.
Lees alles eens goed door en als er nog onduidelijkheden zijn, vraag maar raak!

http://www.aupair.nl/Au_pair_worden.aspx

Hallo,

super bedankt voor de reactie! Ik ga er zeker eens naar kijken!
Ik heb ook al folders van activity international aangevraagd! :slight_smile:

Ik ben wel nieuwschierig! Hoe vond je het om na een jaar weer terug naar NL te gaan? En in welke staat werkte/woonde je?

Ik ben nu 2 keer 3 mnd naar Amerika gegaan en ik denk er nog elke dag aan! Wat geweldig is het daar!

Nogmaals bedankt! :slight_smile:

Hoi,

ik moet bekennen dat ik veel heimwee had en het slechts 3 maanden heb volgehouden. Ik dacht dat ik me prettiger zou voelen in een rustige bosrijke omgeving. Daar had ik me dus zwaar in vergist! Ik heb in Maine gewoond, maar het klikte niet met het gezin, daarna naar Boston gegaan. En dat was een stuk beter. Boston vond ik een geweldige stad, maar alleen is maar alleen, ik kon niet wennen. Al was het gezin heel aardig. Dus toch maar terug naar Nederland.

Amerika is idd een geweldig land, ik hoop er ook binnenkort naar te emigreren.

Hallo,

Bedankt voor je alweer snelle reactie!
Ik had geen heimwee in die 3 maanden dat ik in Amerika was, maar ik had veel vrienden gemaakt in 2007 die ik in 2010 ook wederom gezien heb. Dat is ook mijn reden dat ik naar Minneapolis wil, omdat ik de stad ken, de mentaliteit daar waardeer en vrienden daar wonen. Ook om te kijken of dit mij bevalt, voor een jaar om wie weet de stap erna te maken om te emigreren.

Wat ik moeilijk vond aan die 3 maanden was dat toen ik thuis kwam ik me realiseerde dat de wereld in NL ook niet heeft stilgestaan en het dus wel weer even wennen was! Dat al na 3 mnd dus hoe zal het zijn na een jaar!

Jaloers dat je gaat emigreren :wink: Heel veel succes ermee! Waar een wil is, is een weg! Hoe lang en vermoeiend soms ook! Volhouden en doorgaan is mijn ervaring.

Groetjes

Dat gaat helemaal goedkomen! Na dat jaar wil je niet meer terug naar Nederland! Ik hoop dat het je allemaal lukt.
Houd ons op de hoogte.

En dank je, met emigreren gaat zeker lukken. Ik ben al aardig opweg! :vak02:

Zeer herkenbaar!!